Annons:
Etikettdiverse-npf
Läst 3852 ggr
zatanica
12/17/13, 9:20 PM

Bo?

Lite nyfiken på hur ni fungerar när det gäller boende. Tar mig som exempel så ni förstår frågan.

Jag har alltid velat äga mitt boende så man får göra som man vill. Vill gärna ha ett hus där jag vet att jag kommer att bo hela livet och där man verkligen kan lägga ner hela sin själ.

Samtidigt har jag alltid varit rastlös när det gäller boende, efter ett år eller två börjar det krypa i kroppen och jag vill flytta, för det kan ju vara bättre någon annanstans och man känner att man behöver något nytt, en nystart typ.

Så jag har som två krafter i mig, en som vill flytta runt och prova olika boenden gärna på olika platser i landet eller rent av flytta till norge för att få veta hur det är.

Den andra är lite mera som en grottmänniska som vill hitta sin perfekta bostad (grotta) och aldrig mera lämna den. Göra den helt till sin egen, som sitt eget land nästan. (har ADHD och Asperger, så skulle det kunna vara dessa två sidor som försöker strida mot varandra?)

Så hur är ni i denna fråga? Hoppas ni fattar vad jag menar.

Annons:
silversol35
12/17/13, 10:27 PM
#1

Jag är lite som du på det sättet att jag gärna vill flytta runt, upptäcka nya platser, nystart. Men jag bryr mig egentligen inte så mycket om var jag bor sålänge det är någorlunda ok. Vill helst inte ha för stort boende (så mycket att städa… 😉) och vill inte lägga massa pengar på det. Vill hellre ha de pengarna till annat, typ resor. Har ADHD. Är också lite "wherever I lay my hat is my home", alltså jag gör mig snabbt hemmastadd oavsett var jag hamnar.

zatanica
12/17/13, 10:35 PM
#2

mm vill inte heller lägga massa pengar på boende, hellre trångt och mysig men billigt, än stort och lyxigt och dyrt. Vill inte heller ha för mycket att städa 🙂

Gör mig nog också hemmastad fort på en plats om jag tänker efter. Där jag sover är hemma just då, lätt att anpassa mig på den fronten. Åker jag på semester någonstans i sverige eller så så känner jag nästan att här måste jag prova att bo, undrar hur det är?

hillalilla
12/18/13, 10:58 PM
#3

Jag boar in mig ordentligt och vill helst inte flytta alls. Hatar att flytta. Gillar inte stora förändringar. Hemma däremot byter jag gärna inredning och gör om för det är mitt och jag styr över det.

Zaphix
12/18/13, 11:15 PM
#4

Jag flyttar runt i hela Sverige just nu. Faktiskt riktigt skönt att starta på nytt emellanåt. Jag tröttnar snabbt på ett stillsamt liv, behöver att det händer saker runt omkring mig för att jag inte ska bli totalt rastlös.

Men bor här i ett halvår till i alla fall så får vi se vart jag tar vägen sedan. Blir norrut igen ett tag troligtvis, trivs bäst där.

Enda jag vet är att jag inte vill bo i stan, speciellt inte en storstad. Men misstänker att det kommer bli så ändånågra år i slutändan.

Dom senaste tio åren har jag bott på elva olika ställen om jag räknar rätt. Jag är en rastlös själ..

Gissa diagnos? ;)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

zatanica
12/19/13, 9:56 AM
#5

Haha, zaphiz 🙂Vill inte heller bo i en stad, allra minst en storstad. 

Gilar också norr, även om jag inte bott där, men varit mycket norrut och stortrivs.

Låter så som mig, enda skillnaden är att jag har den där sidan som försöker göra sig hörd att flytta det är bara dumheter boa in dig ordentligt och gå helst inte allt för långt bort från dit bo.

tlover
12/19/13, 10:01 AM
#6

Jag bor på en plats där tre generationer av min släkt bott före mig och för att jag ska flytta så ska jag få många miljoner så jag kan köpa en liknande plats fast bättre.

Nått ställe jag aldrig kommer flytta till igen är storstan, jag bodde i Holmsund utanför Umeå (storstan för mig då bussarna till Ume gick varje halvtimme) och jag vantrivdes nå så in i norden.

Nej då bor jag helldre mer isolerat än nu (närmaste granne är 3 km bort, så också posten, närmaste busshållplats ½ mil bort, närmaste byabutik 1 mil bort och närmaste riktiga butik/stad 4½ mil bort).

Jag har aldrig gillat att flytta utan har bara gjort det av nödvändighet och jag har helldre aldrig gillat att bo i lägenhet.

Jag har bara AS

l'm back

Annons:
zatanica
12/19/13, 10:56 AM
#7

Min teori verkar hålla så här långt. De med ADHD har en rastlöshet i sig och flyttar gärna och mycket. Medan de med Asperger ogärna flyttar och helst vill bo lite avsides. Staden är inget som verkar locka för varken de med ADHD eller AS.

silversol35
12/19/13, 11:10 AM
#8

Jag är väl undantaget då… Vill gärna flytta till storstad igen för att det finns mycket att göra och kul grejer att hitta på. Det som är bättre med att bo här ute på landet är att man inte har grannarna så jäkla inpå sig. Då menar jag att man inte hör när de spolar i toaletten 😎inte att de bor långt bort… Men ett sånt boende borde kunna gå att hitta i en större stad också…

Upp till toppen
Annons: