Annons:
Etikettdiverse-npf
Läst 2948 ggr
Inna74
12/29/13, 9:57 AM

Narcissister?

Min mamma är narcissist! Med en tydlig ADHD problematik. Hon kör över livet som en ångvält och det drabbar ju förstås alla runtomkring. Hon hittar på elaka saker om folk i sin närhet, beskyller och anklagar, och så tror hon stenhårt på det själv samtidigt som hon försöker manipulera andra runtomkring attvtro på det hon säger. Hon har under alla år hållet familjen i ett hårt grepp, sett till att ha en hållhake på alla. Hon är väldigt ombytlig i humöret, all, snäll, omtänksam, extremt egoistisk, har aldrig aldrig fel, ser sig själv stå över lagen, gör som hon vill. Nu är det som att allt börjar rämna, att hon avslöjar sig själv . Hon förstår inte att hon kommer att bli väldigt väldigt ensam när hon beter sig såhär… Jag är den starka,den som säger emot och ifrån, kan bli explosivt arg( jag har as/adhd) och den som på såvida alltid varit mest utsatt. Hon har hållhakar på mig med, och den är svår att göra sig av med. Det sorgliga är att jag känner att jag utan problem skulle kunna säga upp kontakten helt med henne. Samtidigt tycker jag synd om henne. Ville bara skriva av mig lite…tack för att du orkade läsa:)

Make things happen

Annons:
Line333
1/1/14, 6:14 PM
#1

Hej! Jag har egentligen inget att tillföra, men har läst och funderat kring hur du kan ha det. Ibland är det kämpigt att vara en bra, eller ens tillräckligt bra mamma. När jag tar del av andras berättelser om föräldrarelationer som gjort dem illa, då får jag alltid lust att kämpa på och ge så mycket jag kan så länge barnen bor med mig. Tack!

Hoppas du får stöd av någon som är mer insatt! Även om det är jobbigt för din mamma, så är det ändå viktigt att du tar hand om och tänker på dig själv. En del människor har omättliga behov, och det man gör räcker aldrig till, inte på långa vägar.

Häromdagen hittade jag några klipp med Iris Johansson (väldigt klok kvinna med autism). Kolla klippen där hon pratar om att vara autonom/anpassad. Kanske det ger ord för något av det du upplevt?

Upp till toppen
Annons: