Annons:
Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 1977 ggr
Velinga1984
1/16/14, 12:29 PM

Barn med ADHD

Igår fick vi veta att sonen har ADHD med brister på koncentration och uppmärksamhet. Han är 9 år. Nu ska han remiterras till landstinget för mer utredning, stöd och hjälp. Dit är det ca 1 - 1,5 års väntan.

För drygt 1 år sen fick jag äntligen min vilja igenom att ansökan om utredning skickades iväg till specialpedagogisk center. Skolan ser inget problem och sonens pappa motarbetade in i det längsta (sonen är där v.v helg, och enligt pappan är det inget fel på vår son).

Det har jag aldrig påstått, men att varje dag ska vara en kamp är ohållbart. Sonen har alltid halkat efter i skolan då han tex inte kan sitta still på lektionerna utan har alltid massa saker att göra JUST DÅ.

NU, NU ,NU är något som sonen lever efter i alla lägen. Finns mycket att berätta om vårt liv.

Jag är heltidsanställd men kommer efter min föräldraledighet bara gå ner till 75 procent. Hur har ni gjort? Nu har jag turen att ha en sambo att dela ekonomin med.

Sonen får inte leka med 1 av sina klasskompisar för dess mamma, då hon tycker att min son är FÖR livlig. Har ni upplevt detta?

Annons:
Upp till toppen
Annons: