Annons:
Etikettdiverse-npf
Läst 3672 ggr
zatanica
2014-01-20 14:49

Peppa varandra

Här tänkte jag att vi kan peppa varandra lite, det brukar behövas lite då och då.

Kom på iden när jag inte hittade min gamla tråd där jag skriver om mitt examensarbete och fick bra pepp för att orka fortsätta.

Så skriv av er nu och peppa varandra. Här under följer mitt, varning för att det kan bli långt då jag är väldigt less på saker och ting, skulle troligen kunna skriva mera men det tar vi en annan dag. Ett ämne får räcka nu.

Nu sitter jag här igen och de tycker jag ska ändra en sak i det där j…la arbetet. Har gjort en undersökning och denna ska ju sammanställas, detta gjorde jag först genom en löpande text. När jag träffade handledaren tyckte han jag skulle redovisa alla frågor helst med diagram och sedan skriva något om dem under. Så gjorde snällt det, nu ska jag tydligen ta bort allt det och åter ha en mera löpande text.

Blir så sur, för det tar sådan tid för mig att komma i gång, sedan måste jag först bena ut hans mejl vad han menar och vad han vill att jag gör. Så tar sådan oerhörd energi så jag blir tokig och vill göra som när jag var liten med matteböckerna (eller ja på komvux med) dvs knöla ihop dem i raseri och kasta dem i väggen samtidigt som jag skriker.

Har nu försökt börja på det där eländet i strax över en timme, laddade med te, bra musik och ett doftljus som dessutom ändrar färg och är allmänt mysigt. Men det går bara inte att komma till skott, det är det där som ska fixas till, sedan tror jag det är klart för att lämnas vidare till examinator och redovisas, sedan ska jag förhoppningsvis kunna titulera mig biolog. 

Ibland önskar man att man inte hade varken ADHD eller Asperger, kan undra hur man varit då. Samtidigt skulle man inte vilja vara utan för då är man ju i nte den man är lixom.

Så är väl bara tt göra om för en tredje gång och hoppas på en tredje gången gilt, har så svårt när man inte får skriva fritt utom måste följa masta konstiga regler man inte begriper.

Annons:
Zaphix
2014-01-20 18:34
#1

Jag har nytta av min ADHD just nu då jag har sjukt mycket saker att göra just nu. Tagit beslutet att söka till Konstfack i mars och har väldigt mycket att göra med min ansökan. Skriva, jobba i verkstaden, fota och framför allt göra en grundlig genomgång av mig själv.

Men jag har mycket energi, tycker om det höga tempo jag måste hålla i mitt liv nu. Klarar av att gå på högvarv konstant en längre period.

Jag vet redan nu att jag kommer att krascha när allt är klart i mars, men det tar jag.

Men jag behöver peppning i att inte falla för alla mina tvivel på mig själv. Jag är säker på att inte komma in, jag vet att jag inte är tillräckligt bra utan söker bara för att fp erfarenhet av sökandet inför nästa års ansökan. Så jag vill ofta ge upp, men jobbar stenhårt på att ignorera den känslan och köra på ändå.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

zatanica
2014-01-20 18:51
#2

Ja denna känsla man kan få när man inte tror på sig själv överhuvudtaget är inget kul. Den dyker upp lite när den känner för det.

Men jag tror du kan komma in där om det är det du verkligen vill, det du har visat som du gjort har åtminstone jag gillat. Men det är ju en smaksak det där. Beror ju helt på vem det är.

Så jag tror att du kan komma in, bra att du ser första ansökan som ett prov på hur man gör och anser försök nummer två som det som gäller. För tänk vad glatt överraskad du skulle bli om du klarar det på första försöket 🙂

Gillar också att ha ett högt tempo egentligen, där man bara kan ösa på i full fart, men som sagt så vet man ju att man kraschar efter det.

Vore faktist helt underbart om man bara kunde få ösa på med all energi man har tills man tuppar av, sedan få tillåtas att vara helt slutkörd, för att sedan köra på som en tok igen.

Men nu funkar ju det tyvärr oftast inte i det här samhället.

Själv är jag helt understimulerad tror jag, känner mig i mångt och mycket som en kombi just nu. Skulle helst bara vilja gömma mig unde en mossig sten ett tag.

Det gäller som du har gjort att kunna lägga all sin energi på något för att må bra.

Så kör på tror på dig 🙂

Blodfot
2014-01-21 08:28
#3

just nu är jag så trött på allt, vill bara lägag mig ner på marken och dö. 

Men jag är för feg för att ta steget.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

zatanica
2014-01-21 12:52
#4

Fy blodfot lät inge bra alls ju 😕Har lite så med men trycker ner den känslan så gott det går på både gott och ont.

Man får försöka hitta små små saker som gör dagen lite bättre.

Som här, nu lyser solen över ett mycket vackert vinterlandskap, så jag ska bylsa på mig kläder och gå ner till sjön och glömma allt vad krav och skit heter och bara försöka vara så som jag är och sitta och filosofera på bryggan, kanske fota lite.

Mår man kasst så är det ju oftast svårt att ens ta sig för sådant som man gillar, så min stackars kamera har nog saknat mig.

Hoppas du hittar något litet som kan lysa upp din tillvaro en liten stund.

Blodfot
2014-01-21 13:11
#5

Tack, mat är det ända som håller mig vid liv, och kommer vara det som dödar mig.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

zatanica
2014-01-21 15:20
#6

ajdå blodfot, både på gott och ont då, 

Själv var jag ute med sparken och kameran, fick endel fina bilder tror jag. Visar sig när jag lägger in dem i datorn.

Men idag tänker jag skita i allt och bara göra det som faller mig in. För i morgon ska jag åka 20 mil till Uppsala för att lyssna på två föreläsningar som tydligen är obligatoriska när man skriver ett examensarbete.

Dagen efter är det en tredje obligatorisk föreläsning, två av dessa tre är på engelska så jag kommer troligen tappa fokus totalt och typ somna.

Så idag tänker jag inte pressa mig till något för det kommer vara två hårda dagar framöver. Ska ju ta mig hem 20 mil med.

Men vem vt, det kanske inte bara blir skit.

Annons:
Blodfot
2014-01-21 16:13
#7

sen blir det skola när jag är frisk, yey not! Sugen på att börja skolka, för kommer ju inte klara skolan ändå…

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Zaphix
2014-01-21 21:14
#8

#2: Jag hoppas såklart på att komma in så jag får ett val att välja att gå där eller inte.

Är så mycket jag måste välja bort om jag vill gå där. Jag vet inte om jag klarar mig utan min häst, jag tror inte jag gör det faktiskt. Så inte säker på om det är värt det eller inte.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

zatanica
2014-01-22 12:28
#9

finns det ingen annan bra konstskola då Zaphix så du kan ha din häst? Vad jag har förstått så betyder hästen mycket för dig och den är lite som terapi. Jobbigt när man måste tänka igenom alla möjliga cenarion med för och nackdelar.

Zaphix
2014-01-22 19:15
#10

#9: Nä, finns bara den och möjligtvis HDK som nästa steg i Sverige. Och Göteborg känner jag ännu mindre för än Stockholm. 

Går redan på den skola som räknas som bäst, förutom de två universiteten. Kan gå här ett till år, och det gör jag om jag nu inte skulle mot förmodan ta mig in på Konstfack.

Får se hur det blir, chansen är minimal att jag skulle ta mig in ändå.

Håller nu på att skriva om brevet jag ska skicka med efter kritik ifrån en lärare idag om att jag var för blygsam. Måste höja upp volymen några steg till och verkligen visa varför de ska vilja ha mig där.

Är jobbigt att göra det när jag har ett ovanligt dåligt självförtroende.. Att vara skrytsam är verkligen inte min grej på något sätt, inte ens att framhäva mig är min grej..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Blodfot
2014-01-22 19:27
#11

Jag ska överleva! Måste bara göra det även fast mina motgångar är stora! (hoppas det var ok att peppa sig själv i denna tråd också)

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Zaphix
2014-01-22 19:28
#12

#11: Det kommer du göra!!

Utan tvekan.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: