Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2722 ggr
tervueren
1/28/14, 4:06 PM

Venaflaxin

Hej alla! Nyfiken på era erfarenheter kring detta läkemedel. Positiva och negativa. Verkar vara som klippt och skuren för mig med social fobi/ångest/depp. Har gått på Citalopram många år och har Atarax och Theralen. Upplever inte att det hjälper, särskilt inte mot ångesten. Ha det bra alla därute! Kämpa på, vi är många som känner likadant!

Annons:
Zolah
1/28/14, 6:57 PM
#1

Jag blev jättesjuk av den :c

fick symptom av 'vertigo' och blev sängliggandes länge ( dels för vi visste inte att det var medicinen som gjorde att jag blev sjuk, dels att det tog ett tag att få ur kroppen ) 

Så jag har inte bra erfarenheter av den medicinen

Disturbed-Angel
1/28/14, 10:00 PM
#2

Jag fick brain zaps när jag slutade med den. Det var obehagligt men gick som tur var över efter ett par veckor. Medicinen i sig gjorde ingen större skillnad på mitt mående tyvärr.

[Rumpstek]
1/29/14, 7:11 AM
#3

Jag äter dem och tycker det fungerar utmärkt.

fuckmybrain
2/15/14, 9:32 AM
#4

Har en vän som äter skiten. Han har problem med enorma svettningar, mage och tarm problem, ont i levern och värst nu är att han börjar känna sig avtrubbad. Förmodar att han drabbas av Care less syndrom. MEN han kan inte sluta med dessa vidriga tabletter. Han blir så sjuk. Armarna förlamas, tappar synen mm.

gunillapower
2/15/14, 2:31 PM
#5

För mig fukar den skit bra! Har testat andra innan men den tar ångesten… äter den nu tillsammans med conserta och nu fungerar livet :)

Lady Q. Longworth
2/15/14, 5:42 PM
#6

Hört att sexlusten ska försvinna?

Om det stämmer lärt den väl ta död på andra positiva känslor också? Jag har blivit ordinerad den men vågar inte ta den pga alla biverkningar.

Annons:
JohannaEkroth
2/15/14, 6:22 PM
#7

Jag fick världens hemskaste migränanfall på första tabletten. Satt i 2 dygn med smärtsam huvudvärk, hemskt illamående som satt upp i halsen hela tiden och kräkningar så fort jag rörde på mig. Usch! Inte en tablett till i mitt liv… Kan tillägga att jag har en migrändiagnos. 😛

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Rumpstek]
2/17/14, 7:48 AM
#8

#6 Min sexlust och förmåga till orgasm har definitivt inte försvunnit. Snarare tvärtom, då jag mår bättre psykiskt.

KittyBean
2/17/14, 2:39 PM
#9

Jag åt en tablett venlafaxin krvka och fick hemska biverkningar, mitt synfält krympte och allting blev för ljust, mina muskler lydde inte och jag kunde knappt gå dagen efter jag hade tagit tabletten. Dessutom hemsk huvudvärk och ont i magen. Hade känningar i 5 dagar efter en tablett. Men jag är också rätt känslig för biverkningar och får nästan alltid ta lägsta dosen av allt.

aniccina
2/19/14, 8:45 AM
#10

Jag äter den och vill sluta MEN en dag glömde jag ta en tablett men så jäkla sjuk jag blev. Fattade inte förrän på kvällen då jag läste bipack sedeln att det var en biverkning. Hade varit på akuten hela dagen men som sagt inget svar….mådde skit som hjärtklappning,yrsel av grad 10,svettningar och det blixtra varje gång jag blinka…fy fan mådde så illa så jag kunde bara ligga ner.

Kommer detta att vara så under den tiden man trappar ner? Äter idag 150 och är LIVRÄDD för att missa en dag nu pga av dessa biverklningr.

JohannaEkroth
2/19/14, 12:38 PM
#11

#10, Nej, det är en medicin som måste trappas ned sakta när man ska sluta med den. Du kommer att känna av utsättningssymtom, men inte lika mycket.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: