Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 1344 ggr
zatanica
1/29/14, 12:50 PM

utbrott, skriva av mig.

En iphone med lifeproofe skal tål att bli kastad genom hela rummet. Kan vara bra att veta. Pennor flyger gärna ner för trappen och annat ja det flyger bra.  Konstigt att väggen och dörren bredvid är hela, för dem kan man banka huvudet i och slå näven i med.

För spela roll hur man skriver ut jävla referenser, jag sorterade dem i bokstavsordning efter boktitel. Men se det är ju fel, författare ska stå först och i bokstavsordning, sedan år, titel på bok och sist förlag. Vem fan bryr sig lixom.

Måste klara det här för pappas skull, han verkar så stolt och sagt att jag ska säga till när jag är klar för han har tydligen en present som väntar. Det är den lilla saken som får mig att fortsätta fast jag hade velat sula datorn genom fönstret och bett alla regler att fara åt helvete.

Ser ingen mening med det här skiten, för har jag inte fått jobb under alla dessa år vad gör det annorlunda nu, förutom den förmodade examen efter ytterligare 158 utbrott eller så. Skiter numera fullständigt i hur arbetet blir, bara det blir godkänt. Kommer typ bränna skiten när det är klart.

Ena jag vill ut och springa och skrika, den andra krypa ner under kedjetäket och sova resten av livet och den tredje sitta kvar tills det jävla arbetet är klart. Men et ju att jag borde göra något anat och återkomma, samtidigt är det dåligt för då måste jag göra om hela starta upp mig processen.

Skit skit och massa fula ord.

Annons:
Zaphix
1/29/14, 5:09 PM
#1

Kom igen nu!

Det där fixar du.

Försök att fokusera på vad du ska göra och ignorera alla tankar som dyker upp och gör dig frusterarad och gör att du vill ge upp. Bara kör på nu och se fram emot vilan när det är klart.

Kommer kännas så skönt när du väl är färdig.

Lättare sagt än gjort, det vet jag. Men samtidigt så får man ibland bara skita i att man inte vill göra något och göra det ändå,

Jag är i lite samma situation som dig, men jag blir inte arg så lätt. Är just nu sjukt stressad och har fruktansvärd prestationsångest, panikångest är frekvent förekommande i min vardag just nu.

Men jag ignorerar att jag är på bristningsgränsen och fortsätter kämpa. En månad kvar nu.. Det gör mig riktigt strressad, men samtidigt så ser vill jag att månaden ska vara slut nu.

Min belöning blir att vila ett par dagar från krav innan jag kör igång igen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Line333
1/29/14, 7:50 PM
#2

Kämpa på båda två, får man väl säga då!

Zatanica, du är såå nära slutet nu, och sedan behöver du aldrig göra om det igen! Det är storartat att göra klart en seg uppsats, jag sitter i samma skit själv, fast långt från slutet. Kolla litteraturlistan från någon tidigare kurs, de brukar vara korrekta. Just litteraturlistan brukar det vara petigt med, så se till att varenda jävla kommatecken blir rätt. Härligt att du har en stolt pappa i bakgrunden! Heja, heja!

zatanica
1/30/14, 10:03 AM
#3

Tack Zaphix 🙂det värmde.

Tack Line333 behöver all pepp jag kan få.

Nu har jag tittat på tv, tagit en lång skön dusch och druckit hemmagjord jos så nu jäklar, ska jag sätta tänderna i det igen.

Petade faktist ihop referens listan igår 🙂

Lycka till själv, ja sannolikheten att göra det igen är typ liten. Så tråkigt att inte få skriva efter eget huvud, känns lite som det inte är ens eget arbete.

zatanica
1/30/14, 11:26 AM
#4

Nu får vi alla hålla tummarna 👍 för nu har jag skickat in den tredje versionen på eländet. 

Påminde honom även om min ADHD i mejlet och skrev att jag hoppas det duger nu för jag orkar inte mera då det tar mer energi från mig än från andra. Vet ju att sådant här även är jobbigt för andra, men för mig har det varit ett rent helvete.🤮

Och vad jag förstår så är det det för typ alla med ADHD som gett sig in på examensarbeten.

Upp till toppen
Annons: