Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1769 ggr
Tintin82
2/24/14, 2:04 PM

Medikinet/concerta!

Jag vill inte ha några negativa svar utan bara veta om någon av er tar så?? För snart 5 år sedan fick jag min diagnos ADD/As och efter ca ett år fick jag äntligen hjälp med Concerta. Jag fick börja med 18 mg och jag kände att det kändes underbart blev mer fokuserad och fick mer saker gjorda..under tidens gång så har jag fått min dos höjd men som alla saker så finns det biverkningar med allt och inland försökte jag utan men det fungerade inte alls. Det som var negativt med Concerta på mig var att jag fick ingen matlust deppig och det fanns även sömn problem. När jag träffade min läkare för ca ett halvår sedan så frågade jag om det fanns något annat att testa och jag fick då medikinet utskrivet 30 mg på morgonen och 20 mg på kvällen och jag menar på eftermiddagen och visst fungerar det och matlusten är tillbaka. Men jag kan känna att jag är "mer igång" med Concerta. I torsdags upptäckte jag att jag tagit min sista medikinet och det fanns inte mer att hämta ut på recept men jag får i morgon. Ledig fredag till tisdag denna vecka och var lite orolig men i fredags hittade jag en burk med Concerta 54 mg som jag låg på innan jag slutade och jag tog den och jag fick en helt annan fokusering i kroppen och jag tvingade mig att äta. Vet att detta är en fråga som min läkare ska svara på men det jag undrar är om någon av er blandar medikinet/concerta? Min diagnos ät ADD/As

Annons:
fluffymind
2/25/14, 10:32 AM
#1

Jag äter 2xConcerta 54 mg, morgon och middagstid och 10 mg Medikinet sen eftermiddag. Medikineten jämnar ut avtändningen från Concertan, tar jag inte den blir jag otroligt seg och enfaldig på kvällen, när jag borde umgås med fru och ungar. Dessutom äter jag som en svulten gris. Concerta slår väldigt individuellt har jag förstått av diskussionerna här, så det är bara du som kan tala om vad som fungerar bäst för dig. Kanske skulle en kombinerad dos fungera för sig också? Prata med din läkare om hur du upplever dina dagar. Kom också ihåg att medicinen är ett grovt och klumpigt plåster på själens sår, så perfekt lär det aldrig bli, men man bör ändå försöka få det så bra som det bara är möjligt.

Tintin82
2/28/14, 9:06 PM
#2

Men jag tycker det är så konstigt att när jag åt Concerta förut då blev jag inte hungrig och bara rasade i vikt och denna gången känns det helt tvättom. I går gjorde jag massa mat och frös in så jag äter. I dag på morgonen när klockan ringde så gick jag upp och tog min tablett och gjorde frukost som jag åt. På jobbet äter jag alltid dagens och nu i kväll har jag ätit och jag är inte röksugen heller. Jag är mer igång men nu har jag ätit det i en vecka denna gången det kanske ändras men tycker det är konstigt för nu kan jag se mer positivt med Concerta än förra gången varför är det så tror ni???

Zaphix
3/1/14, 2:02 PM
#3

#1: Äter samma dos som dig, men känner lite motsatt effekt.

Äter jag inte medikinet/ritalin på eftermiddagen blir jag hyperaktiv, mitt normaltillstånd alltså.

Kan bli smått frustrerad på mig själv då, kan inte sitta stilla, pratar en massa och är allmänt ofokuserad och överallt samtidigt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: