Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 15618 ggr
LisenM
2014-02-28 17:44

Medicin mot hög puls

…. Idag va jag å tog tryck å puls, har bra tryck men pulsen är rätt hög, typ 110! Min skötare funderade på om jag ev skulle ha nån medicin mot det. Är det någon annan som äter nåt å vad i sånna fall!?! Sen undrar jag om någon börjat träna för att få lägre vilo puls?!? Hjälper det??? Äter Concerta nu å pulsen har inte ökat för den skull, utan varit hög hela tiden! Tacksam för svar!!

Annons:
Disturbed-Angel
2014-03-02 00:17
#1

Jag vet inte riktigt vad man kan äta mot det. Det enda jag vet är att konditionsträning kan sänka vilopulsen. Så antar att det är det som gäller för mig nu. Har alltid vilopuls på runt hundra samt rätt lågt blodtryck.

tarotlasse
2014-03-02 16:42
#2

Ja konditioträning är väl det bästa  naturliga sättet att sänka pulsen.

Sedan finns det ju en rad olika läkemedel för att sänka pulsen.

Hur låg ditt blodtryck  när de kollade  dig ? ofta så ligger både blodtryck och puls för högt och då finns de en rad olika läkemedel för detta.

Jag hade problem att hitta rätt i medicineringen för sänkte man pulsen så påverkades även blodtrycket för mycket och jag samlade även på mig för mycket vätska  kroppen och svullnade upp i kroppen av viss medicin.  Av annan medicin så sjunk pulsen men då blev blodtrycket för högt så det tog nog över 6 månader innan man hittade rätt medicin och kombination som passade mig.

Att sluta med Concerta fanns inte i tanken av läkarna eftersom den ger en så radikal förbättring för mig.

Eftersom jag även har ett högt blodtryck redan innan medicineringen av Concerta så har man fått prova sig fram med olika blodtrycks mediciner för att hitta rätt när min puls också ökade.

Så  ha tålamod och låt läkarna få experimentera lite för det  finns nog ingen självklar lösning som fungerar lika för alla personer.

Lasse

Maria
2014-03-04 14:11
#3

Jag äter blodtycksmedicin enbart på grund av hög puls.

Det var lite knepigt i början då jag redan hade och alltid har haft ett lågt blodtryck och ingen egentlig förklaring till varför min puls rusade i höjden.

Jag kollades noga i början och de låga trycket blev inte lägre tur nog men pulsen gick ner.

Metoprolol är det jag äter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

LisenM
2014-03-04 19:11
#4

Ja, pulsen har alltid varit hög, men trycket helt ok! Han sa dessutom ett namn på en medicin…. Minns dock inte… Men får ju oxå rusningar, utöver höga pulsen. … Borde vara svin hög puls då ju?!?! Sen har han bett mig komma å kolla varje vecka…. Trots att jag inte höjt dosen med concertan. Men allt ser bra ut, förutom att pulsen e lite hög! Ja, jag vet inte… Känns lite som att jag e tillbaka i dampet igen… Lite orolig inombords, och börja springa å träna!?! Hmmm, väntar på våren …;) kanske skulle höja Concerta dosen?? !! Eller byta mot lugnande… Vill iaf inte dö en plötslig död pga hjärtat slagit sitt sista slag, lr dubbelslag! Får se va de säger på vecko kollen.! Tack för alla svar!!!

Maria
2014-03-04 19:16
#5

#4 Att hjärtat slår dubbelslag är mer obehagligt än farligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: