Annons:
Etikettkost-matlagning
Läst 2549 ggr
[Linsenhejhej]
3/2/14, 3:10 PM

Autism och glutenfritt?

Har läst att det ska vara bra för autistiska personer att sluta äta gluten och mjölkprodukter. Stämmer det och är det någon här som har testat? 🙂

Annons:
lalaz4
3/2/14, 8:10 PM
#1

Jag har också läst det, men då även socker. Har aldrig testat själv, men om jag får en diagnos (ska utredas) kan det vara värt att testa. I vilket fall som helst så finns det många andra fördelar med att inte äta gluten, mjölkprodukter och socker.

tyllmeis
3/10/14, 11:47 AM
#2

Jag äter glutenfritt, eller nåja, FÖRSÖKER. Ibland trillar man dit, när man tar en hamburgare ute eller så. Jag har börjat gå över helt till spannmålsfritt och sockerfritt. Jag märker av stora förändringar. Jag blir mycket piggare, gladare, jämnare i humöret, dimman i skallen försvinner, mer stresstålig m.m. 

I början tog det ett tag innan jag märkte någon skillnad, jag förstod nog helt enkelt inte sambandet, plus att det tar några månader för kroppen att återhämta sig helt om man äter sånt man inte tål regelbundet och sedan slutar med det. men nu märker jag stora skillnader. Så fort jag får i mig gluten så blir jag trött och hängig i en veckas tid och hjärnan vill inte alls hänga med. Huden är mycket finare också!

sudniF
3/11/14, 9:57 AM
#3

Jag har aldrig märkt någon skillnad på det, jag har testat i perioder ihopp om att må bättre som alla skriver om.

Men jag kommer aldrig till må bättre och piggare delen, däremot faller jag lätt ner djupare i ätstörningsträsket ju mer jag mixtrar med "detta är bättre att äta och detta är inte bra" osv

Upp till toppen
Annons: