Annons:
Etikettadhd-add
Läst 855 ggr
Lakeside
3/29/14, 11:05 AM

Påverka sin egen koncentration?

Jag ska på måndag få komma till läkaren för att utreda om jag får gå vidare med utredning om ADHD diagnos eller ej. Jag har gjort den första screeningen och är nu väldigt nervös eftersom allt kommer avgöras på ett enda möta nu på måndag om hur min framtid kommer att se ut (känns det som iaf).

Hur som helst så har jag funderat på det här med koncentration. Jag studerar på universitet och skulle säga att jag alltid haft problem att koncentrera mig i skolan. Jag har aldrig funderat på det som något onormalt innan men eftersom jag nu under hösten efter ett års uppehåll i studierna får så pass dåliga studie resultat trots att jag pluggar jätte mycket har fått mig att fundera på vad det beror på. Min första tanke var att jag kanske helt enkelt inte är så smart. Jag har haft fler omtentor än de flesta (ungefär 40-50% av kurserna) vilket har varit väldigt tungt för mig och ibland känns det som ett mirakel att jag orkat ta mig så långt och jag är tacksam för min otroliga envishet. Jag funderade också över varför jag tröttnade så fort på mitt jobb som jag hade under mitt studieuppehåll, varför jag inte stod ut med att det blev för tråkigt och varför jag nästan fick panik efter ett tag att jobba på ett öppet kontorslandskap.