Annons:
Etikettadhd-add
Läst 6784 ggr
Röran
2014-04-02 00:37

Rastlösa ben

Hej! Har någon här (med ADHD) upplevt vad som kan liknas vid restless legs-symtom? Min läkare sa nämligen nånting luddigt som antydde att somliga med ADHD kan ha sådana symtom (utan att ha Restless Legs Syndrome), men vet inte om jag missuppfattade honom totalt :)

Annons:
[heliotrope]
2014-04-25 23:13
#1

Hej!
Kan RLS vara en del av biverkningarna om man tar "ADHD"-medicin kanske? Vet att fallet är så när det kommer till SSRI preparat i alla fall. :)

Kyllan56
2014-04-25 23:34
#2

Det kan vara ett tecken på magnesiumbrist. Magnesium får musklerna att slappna av och har man brist så får man lätt krypningar i benen och man kan även få kramp. Jag led mycket av restless legs, innan jag började med magnesium. Googla magnesiumbrist så kan du själv läsa om det eventuellt kan stämma in på dig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kikkolina
2014-04-29 01:38
#3

Vid add/ ADHD är de vanligt med myrkrypningar… Även olika meciciner såsom viss ADHD medicin kan ge dessa symtom! Det finns medicin mot det, men pröva först att spola kallt vatten på benen innan du lägger dig, även magnesium tabl kan hjälpa! Viss bubbelvatten har även god effekt!! Ja lider av samma!!!!

Mvh/ Kikkolina

tarotlasse
2014-04-29 18:40
#4

Jag vet inte om detta med restless leg och myrkrypningar har med ADHD att göra men kanske. Det har jag faktiskt aldrig tänkt på . 

Men jag har själv myrkrypningar i fötterna som kan var riktigt besvärliga i bland. 

Men kan säga bestämt att det inte har med ADHD medicineringen att göra för jag har haft dessa myrkrypningar så länge jag  kan minnas och långt innan jag fick min diagnos och började medicinera med Concerta

När jag var i 20 års åldern och nämnde detta för läkaren sa läkaren att jag var alldeles för ung för detta och det var bara äldre personer som fick restles leg. 

Men det är många år sedan nu. 

Jag har själv sysslat med alternativvård och sålt alternativvårdsprodukter under ett par års tid och provade då  själv med magnesium. Men det fungerade inte på mig. 

Det som funkat på mig är att jag fått resa mig upp från soffan eller från sängen gå runt i lägenheten några minuter så har det släppt. 

Plus att jag följt det läkaren sa när jag var i 20 års åldern att ta en Alvedon  he he.

Tror  inte det är Alvedonen som hjälpt  mig utan mer att jag börjat röra mig som hjälpt men kanske är det en kombination jag vet inte. 

Det jävligaste är när det börjar krypa i fötterna när man sitter på bio eller på en föreläsning och det inte riktigt fungerar att resa sig och börja vandra omkring i lokalen. 

Lasse

Upp till toppen
Annons: