Annons:
Etikettadhd-add
Läst 808 ggr
slemmis
2014-04-02 19:54

hej

hej. ny här. jag heter Selma och är 12 13 om 8 dagar. jag vill bara säga att jag är mer "välutvecklad" än de flest 13 åringar, altså jag mer mogen än de flesta 13 åringar. idag hade jag en jobbig dag, den var mer än jobbig. jag hade slöjd och vi fick sluta tidigt. så jag tog upp telefonen för att ringa pappa (som jobbade hemma idag) då såg jag att jag hade fått ett sms där det stog att han behövde åka med farfar till sjukhuset. så han inte kunde hämta mig. vilken jävla små sak att bli arg över, men jag blev så arg att jag hade sönder 1 symaskin, 2 telefoner (min och skolansfritidstelefon)  två tavel ramar och en spegel. nuär jag helt slut och villsova i resten av mitt liv. jag har ADHD och tar 1 equasym 30mg på morgonen, och har börjat med att ta 1 Ritalin 10 mg på eftermiddagen. idag glömde jag ritalinet. jag behövde skriva av mig.

mvh slemmis

Annons:
slemmis
2014-04-02 19:57
#1

jag har också dignosen Aspergers.

mvh slemmis

Funktion
2014-04-02 21:15
#2

Skojar du? Jag är betydligt mycket äldre än du, skulle dock aldrig kalla mig mogen.

slemmis
2014-04-03 01:00
#3

jag var bara tvungen att skriva det för att när man inte känner en person så tänker man kanske på en "vanlig" 13 åring. och om man jämför dem 13 åringar  som jag går i skolan med  med mig så är det nästan en extrem skillnad.

mvh slemmis

Funktion
2014-04-03 09:59
#4

Okej. Många med Asperger har en begåvningsnivå (IQ?) som är över, ibland mycket över, medel. Själv skulle jag inte kalla det vare sig mognad eller att man är smart. Detta på grund av att man ofta har problem att fungera i dagens samhälle. Ofta har man svårigheter med helt vardagliga göromål.

Det här med att hantera motgångar är knepigt. Det är ju jättesvårt när det bara exploderar. Var hittar man knepet att vid en oväntad motgång kunna vänta och sedan reagera på en rimlig nivå? Det sitter ju i hjärnan och det är inget man är herre över. Jag kan i alla fall säga att för min del var det värre när jag var ung och då visste jag inte om någon autism. Jag var bara en ouppfostrad unge med ett fruktansvärt humör och kort stubin. Detta har blivit lite bättre med åldern men fortfarande kan jag i onödan bli blixtförbannad vid vissa händelser, helt i onödan.

Tänk om man kunde ta det lugnt bara…

slemmis
2014-04-05 21:47
#5

Det skulle vara väldigt skönt.

mvh slemmis

Upp till toppen
Annons: