Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1589 ggr
Fialotta89
2014-04-30 23:28

Frustrerad!!!

Fick Concerta 54 mg på recept. Kommer till apoteket o ska hämta ut detta så säger dom att om jag ska ha Concerta så får jag betala mellanskillnaden för det fanns ett märke som var billigare. Men Methylphenidate skulle vara likvärdig Concerta. Visst har man inte pengar så har man inte. O dessutom tycker jag man ska kunna lita på apotekspersonal, o att dom ska veta vad dom pratar om.

När jag har ätit Concerta 36 mg så har biverkningarna (metallsmak i munnen) kommit när den började gå ur kroppen efter ca 6 timmar.

Började ta Methyl…. o tyckte det var märkligt att jag började känna metallsmaken efter bara 4- 5 timmar. Sätter mej o söker på detta läkemedel o jämför med Concerta o då visar det sej att dom inte alls är likvärdiga. Concerta har betydligt längre verkningstid än Methyl….

Känner mej fruktansvärt frustrerad över att läkemedelsföretag ska kunna leka med folks hälsa på detta sätt.

Lite rörigt inlägg, men min hjärna är väldigt rörig just nu

Annons:
Ladydragon
2014-05-01 00:31
#1

Det stämmer….många har problem att ADHD medicinen numera byts ut men att dom ändå inte är likvärdiga
fråga mig inte varför det har blivit såhär men läser man om det så beor det väl främst på att det ska sparas pengar 

det du kan prova är att nästa gång du behöver förnya receptet så säg till att läkaren ska kryssa i att medicinen inte får bytas ut….det är bra att du säger att du inte mår bra av utbytesmedicinen för läkaren måste ha ett skäl för att kunna kryssa i rutan för ej utbyte av medicin

Fialotta89
2014-05-01 11:01
#2

Ja jag ska göra det. Försökte få ta på läkaren igår, men det var ju fel tillfälle för dom vill visst oxå va lediga ibland. Förhoppningsvis så kan min kontaktperson fixa det åt mej imon.

Honestyisdead
2014-05-02 17:13
#3

Personalen får upp alternativ i datorn..så då är det fel på systemet. 

Gå till apoteket och påpeka detta.

Upp till toppen
Annons: