Annons:
Etikettnät-vänner-sökes
Läst 4124 ggr
HenHedning
2014-05-19 13:21

Vill gärna prata med ADHD/ADD

Hej, jag misstänker att jag har ADHD/ADD. Jag är vuxen, snart 30 och har haft många märkliga problem och beteenden i mitt liv som gör att jag misstänker det här. Det här har lett till missbruksproblem, ångest, deprissioner och social isolering osv. Jag skulle jättagärna vilja prata med någon som har ADHD/ADD så jag kan ställa alla mina konstiga frågor. Jag har sökt psykologhjälp och går under utredning, men jag vill även göra det här samtidigt.

Jag är så fruktansvärt matt på livet just nu och känner mig ensamast i världen när det gäller det här. När jag nämner det för mina föräldrar så viftar de bort det bara och tar det inte till sig och skyller på yttre faktorer. Precis som jag gjorde fram till nyligen. Då började jag på allvar rannsaka mig själv varför det är så in i helvete jobbigt med hela triviala saker och vissa sociala miljöer. Varför mitt liv kraschat så mycket. Jag kan t,ex ta flera dagar på mig att städa och diska för det är så ångestladdat och jag kan skjuta på allt in i det sista heeela tiden. Är alltid på språng och det gör att jag får ångest, för mitt förnuft vet ju bättre. En av de jobbigaste sakerna jag vet är att sitta still, göra ingenting och bara njuta av vara. Det är samtidigt DET ENDA JAG VILL, men det svåraste. Det kan jag bara göra om jag är påverkad av något. Den känslan verkar alla ha på någon nivå, men inte jag, det stör mig och äter upp hela min energi och jag blir så deppig av det. Samtidigt kan jag sitta och göra saker jag intresserar mig för så länge att det är överdrivet åt det hållet ist. Helt plöstligt är klockan 4 på morgonen och jag blir förvirrad över var tiden tagit vägen. Jag har fruktansvärt svårt att få mitt liv att fungera vissa perioder och jag mår jättedåligt av att bli bemött med fördomar och att bli tolkad för något jag inte är. Jag är världens generösaste och sympatiska person, men folk fokuserar på helt andra sidor hos mig som det verkar, vilket har gett mig ett förakt för människor. Jag är på min vakt och har förstått att jag omedvetet letar efter att bekräfta att folk har fördomar mot mig så att jag med "gott samvete" kan dra mig undan.

Fick skriva av mig lite, men jag som sagt skulle jag gärna träffa någon att snacka lite med angående det här. Via mail, sms, skype eller något.

Skicka mig ett meddelande så hörs vi.

/Hedning.

Annons:
Mia40
2014-07-20 21:02
#1

Jag är en kvinna, mamma, fru till två barn som är födda 00 och 02. Pojken är 14 år och flickan är 12 år. Jag är 43 år. Vi bor på landet i ett stort hus med våra djur. Vi bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Vi söker seriösa, ärliga vänner, utåtrikta människor i vår ålder att kunna umgås med att hittar på olika saker med. Hoppas på svar! Har insett både ett och annat. Många finns INTE för mig, Jag saknar en vän som kan ställa upp för mig och lungnar mig och tröstar mig. De tröstar, lugnar mig och förstår. De kommer med de allra klokaste orden som endast en vän kan säga och det gör mitt hjärta blödigt.
En lung hundtokig, Fick sin Aspergers diagnos vid vuxen ålder och bloggar nu öppen hjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund. Tillläggs handikapp: Autism, utvecklingstörning m.m. Denna blogg handlar om att leva med flera diagnoser samtidigt, och kämpa för att få rätt vård. Samtidigt som man lever ett vanligt liv, pussla mycket med våra hundar och försöker få bort den negativa attityden kring psykisk ohälsa.
Har insett både ett och annat. Många finns INTE för mig, Jag saknar en vän som kan ställa upp för mig och lungnar mig och tröstar mig. De tröstar, lugnar mig och förstår. De kommer med de allra klokaste orden som endast en vän kan säga och det gör mitt hjärta blödigt.

Upp till toppen
Annons: