Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 1797 ggr
Anonym
Anonym
2014-06-11 11:16

vill bara gråta...

Det är dags för mig att söka sjukersättning eftersom jag blir 30 i höst och aktivitetsersättningen tar slut.

Läkaren som skrev förra utlåtandet hjälper mig inte eftersom jag är utskriven och jag blev hänvisad till vc. Fick en tid hos min husläkare och vi gick igenom allt och hon skulle skriva utlåtandet så fort hon kunde eftersom fk har 4månaders handläggningstid. 

I måndags, 3 veckor efter besöket ringde jag och frågade var utlåtandet tagit vägen. Då får jag veta att läkaren tydligen bestämt sig för att hon inte klarar av att skriva det. Dom påstår att jag fått brev hem om det men jag har inte fått något från vc. Blir så jädra förbannad. 3 veckor förlorade. Och att hon inte kunde öppna käften på mötet! Då var det inga problem.

Efter mycket samtal fram och tillbaka har jag nu fått tid till en annan läkare på vc. Först den 19e. Men tänk om denne säger samma sak? Att den inte kan skriva? 

Har fruktansvärd ångest och vill bara sova. Slippa känna oron inför framtiden.

Annons:
Barneveld
2014-06-11 17:56
#1

Åh stackare! Sånt där är så jävla jobbigt :(

Barneveld
2014-06-20 20:04
#2

Hur har det gått för dig?

Anonym
Anonym
2014-06-20 21:45
#3

Jodå. Kom dit här om dagen på avtalad tid.

Då frågar receptionisten mig om jag inte avlyssnat min telefonsvarare. Jag säger att jag inte fått något på den och att jag inte har några missade samtal. 

Då får jag veta att dom ringt ett fem år gammalt nummer.  Plötsligt efter att dom nått mig på rätt nummer senaste året. Dom har då ringt för att läkaren är sjuk…

LÄKAREN ÄR SJUK OCH DOM RINGER PLÖTSLIGT FEL NUMMER! !!!

Nu fick jag prata med platschefen. Jag fick nog och kunde inte sluta gråta.

Ny tid bokad och jag har blivit lovad att läkaren ska bli informerad om det akuta. För nu blir det två månader back…

HAR JAG TUR ELLER OTUR?

Anonym
Anonym
2014-06-20 21:45
#4

#2 Tack för omtanken :)

Tjeja
2014-06-21 11:20
#5

Skickar en stor kram!

Sådär eländig är vår sjukvård idag och det är skit! 

Hoppas det löser sig snabbast möjligt nu! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Kyllan56
2014-06-21 14:18
#6

Känner med dig! Tycker du ska anmäla detta förfaringssätt till Socialstyrelsen! Det är under all kritik och så får det inte gå till! Här borde vårdcentralen minst gjort avvikelserapporter på sina misslyckanden i ditt fall.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Barneveld
2014-06-21 20:26
#7

Absolut, håller med Kyllan56. Det är inte okej och vårdcentralen borde göra avvikelserapport i ditt fall, jag tycker också att du ska anmäla.

Hoppas allt går bättre snart 🌺

Upp till toppen
Annons: