Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1533 ggr
XxteZZxX
7/14/14, 7:53 PM

Asperger, ADD, OCD, intressant?

Jag är en tjej på 17 år som har diagnoserna Asperger, ADD, OCD och depression. Det innebär problematik i vardagen, mycket missförstånd, ilska och sorg. Jag vill inte att någon ska behöva ha det som jag haft det, när man faktiskt KAN få så mycket mer hjälp än jag tidigare fått. Därför funderar jag på att skapa en blogg o hur det är att ha detta, för att andra ska kunna känna igen sig, och för att folk ska förstå. 

Men om jag skulle göra det, hade någon ens varit intresserad av det?
(Har nämligen ingen aning om vad människor tycker, tänker eller vill, jag har extremt svårt att förstå mig på andra.)

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Annons:
[Linsenhejhej]
7/14/14, 9:37 PM
#1

Det är en jättebra idé!

XxteZZxX
7/14/14, 10:46 PM
#2

Fick bli så, får se om det är något som folk är intresserade av..!

http://aspergerbarn.blogg.se/

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

portera
7/15/14, 1:27 AM
#3

Livet är ett lite större mysterium för de med Asperger, vi kommer liksom utan manual. IKEA-katalogen som med bilder visar hur man ska göra kan jämföras med hur vi förväntas förstå hur saker fungerar bara genom att iaktaga. Tror din berättelse definitivt har en plats att fylla. När vi bedrövade lyckats missförstå något och hoppas vi på omvärldens förståelse, den behöver helt klart stärkas. Lycka till med skrivandet!

Barneveld
7/15/14, 9:19 AM
#4

Jag tycker också att det är en bra idé :)

XxteZZxX
7/15/14, 9:56 AM
#5

#3, #4 Tack så mycket, då fortsätter jag försöka knåpa ihop lite fler inlägg!😃

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

monstermash
7/15/14, 9:04 PM
#6

Kikade nyss in och kommenterade! Spännande :)

Annons:
zatanica
7/15/14, 9:47 PM
#7

Mycket bra ide, har själv tänkt på det länge. Älskar att skriva i min ensamhet som ingen får se, men har inte blivit av att blogga om det för jag är för feg tror jag eller något. Vågar inte öppna upp mig.

Barneveld
7/16/14, 9:28 AM
#8

Zatanica,du kanske kan börja med att gästblogga lite anonymt på någon blogg ibland för att öva upp ditt mod :) .

XxteZZxX
7/17/14, 6:15 PM
#9

#6 Tack!

#7 #8 Håller med 8, eller kanske kommentera anonymt på någon blogg om vad du tycker och känner osv, du blir publicerad men behöver inte visa vem du är? :)

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Mia40
7/20/14, 8:37 PM
#10

Jag har många diganoser, autism, asberger, utvecklingstörning m.m.

Har insett både ett och annat. Många finns INTE för mig, Jag saknar en vän som kan ställa upp för mig och lungnar mig och tröstar mig. De tröstar, lugnar mig och förstår. De kommer med de allra klokaste orden som endast en vän kan säga och det gör mitt hjärta blödigt.

Upp till toppen
Annons: