Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 923 ggr
youandyou
2014-09-16 23:24

flouxetin

Alltså ja.. Fick utskrivit detta igår… Skulle igentligen börjat med den idag men vaknade för sen för jag tog insomningstablett igår.. 

jag har läst runt lite på nätet.. Jag blir jätterädd. Faktiskt. 
Någon som blivit hjälpt av denna medicinen? Hur många mg tog du och hur länge, och för vadå?? 

Jag ska ta 10mg i 6 dagar sen öka t 20mg. Tar de för min depression. Blir nog utredd om ett tag.. De tror jag har ADHD eller borderline… 

Tacksam för svar!

Annons:
Vale
2014-09-16 23:40
#1

Jag har ätit det ett tag för länge sedan, minns inte hur många mg men tyckte det var en för svag medicin och gjorde väl ingen höjdare direkt (för mina diagnoser). Minns att jag fick huvudvärk i början och lite yrsel under dagen (efter)..

Medarbetare på Borderline iFokus

youandyou
2014-09-16 23:53
#2

Va har du för diagnoser? Ifall du vill berätta alltså..

Honestyisdead
2014-09-17 11:44
#3

Det ges ju för depression,  oavsett övriga diagnoser. 

Jag åt dom flera år. Gjotde varken till eller från på mig. En kompis däremot mådde bättre med dom.

youandyou
2014-09-17 12:06
#4

ja Hera. Men de är främst till personer med ADHD eller bipolär.

Honestyisdead
2014-09-17 12:21
#5

Jag har inget av det. Var hittar du information om det? Har aldrig hört det

youandyou
2014-09-17 12:23
#6

Googlade? Hittar de dock inte nu.

Annons:
Honestyisdead
2014-09-17 12:25
#7

Det ges i huvudsak för att behandla

Egentlig depression

Tvångssyndrom (OCD)

Paniksyndrom

Posttraumatiskt stressyndrom (PTSD)

Panikångest

Medelsvår till svår depression (bl.a.melankoli) hos ungdom

Sedan ges det experimentellt till bland annat personer med ADHD. Men ddt är inte det största användningsområdet. 

Säljs även under bland annat namndt prozac vilket är en vanlig SSRI medicin i usa. Här såldes det först som fontex och nu är det nog vanligare under namnet flouxetin. En vanlig antideppmedicin.

Upp till toppen
Annons: