Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 604 ggr
Skorpion76
2014-09-21 07:01

Kramar på beställning

Hur uppfattar du det om någon påminner dig om att du ska tacka om du har fått en gåva och dessutom ge en kram som tack? Själv tycker jag att det är riktigt jobbigt. Jag har ingenting emot att kramas om jag får bestämma det själv, men mina föräldrar tycker att de måste påminna mig om det om jag får en gpva av en släkting.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Cie
2014-09-21 12:21
#1

Det påminner mig om en gång när mitt äldsta barn var liten bebis. Vi hade bestämt oss för att gå ut, två andra mammor och jag. En körde bilen och jag och den andra mamman satte sig i baksätet. Då räcker hon fram en present till mig. En lite sen nyföddsgåva.  Jag blev i hjärtat jätteglad förstås. Att hon tänkte på mig och bebisen, hon hade ju ändå också fått en egen och jag hade inte köpt något.

Så slog det mig; jag sa bara tack. Jag varken log knappt. Så minns jag att jag tänkte; ska jag krama henne nu?  Är det vad hon väntar sig? Det är ju inte så att det syns utåt hur glad jag är i hjärtat.  Jag minns faktiskt inte hur mitt beslut blev, jag sa nog bara tack och försökte le stort.  Men jag var jätteglad rörd! Bara att jag inte kände för att uttrycka det, men visste att jag måste, annars skulle ju hon bli lite ledsen kanske.  Sen kom jag på hur knasigt alla mina tankar kring detta var.

Men summasumarom,  du är vad jag kan se över 30 och trots dina funktionshinder väl vet hur du själv vill ha det.  Klart du inte behöver kramas! Ett leende räcker!  I Västergötland där jag kommer ifrån är handslag väldigt vanligt.  Helt ok ist för äckliga kramar! :-)

Upp till toppen
Annons: