Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 970 ggr
Myfairytale92
2014-10-14 14:40

Misslyckas hela tiden

Är det så här livet ska vara så vill jag inte leva längre Jag klarade inte av att studera utan blev sjukskriven Jag klarar inte av att jobba Blev sjukskriven Jag klarar inte av att vara vuxen Jag kan inte laga mat, diska eller komma ihåg att äta.. Jag sover bara när jag tar medicin Jag har olidliga humörsvängningar Jag medicineras mot medelsvår depressiv episod , sömnstörning och humörsvängningar och ångest Jag har på fyra år med min familj inte kommit någonstans Jag provade att bo ensam Resulterade i överdos och åt inte på 14 dagar Jag provade i år igen att plugga Gick åt helvete Jag ser inte konsekvenser av det jag gör så jag har åter igen ställt till det för familjen Och just nu känner jag bara för att ge upp på livet För jag är 22 år och fungerar som ett barn och ingen förstår varför jag inte lär mig någon gång

Annons:
VildaVittra
2014-10-14 14:51
#1

Ha inte för stora krav på dig själv, skulle en rörelsehindrad få för sig att denne ensam ska klättra upp för Mount Everest?

Vad är det du pluggat? För om det är böckerna som är problemet, så kan ju en kurs i något mer handfast som biodling eller hantverk kanske fungera bättre? Är det att du inte kommer iväg till skolan kan man få en person som åker med en till skolan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Myfairytale92
2014-10-14 14:57
#2

Jag kan inte koncentrera mig i skolan Klarar inte av det sociala Tar mig inte iväg på morgonen Får panik och mår sämre Min familj förväntar sig att jag ska vara som en 22 åring ska vara i den åldern

Saffran0Spice
2014-10-14 15:06
#3

#2 Man är den man är och inte den man förväntas vara, det kan ingen kräva att man skall ändra =)

VildaVittra
2014-10-14 15:06
#4

Skulle du klara av den sociala biten om det bara var du och läraren eller ett fåtal elever? 

Klarar du av att koncentrera dig på ett hantverk?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Myfairytale92
2014-10-14 15:11
#5

Jag kan inte koncentrera mig överhuvudtaget :/ Ja men den lilla gruppen de hade på KOMVUX är borta pga läraren är sjukskriven.. Och det finns inget annat alternativ där jag bor.

Cragan
2014-10-14 15:12
#6

har du fått provat på anpassad skolgång?  tycks hjälpa för en del 

men att du har hittat problemen du har är iaf ett steg i rätt riktning sen att hitta lösningar på dem det är betydligt lättare sagt än gjort

Annons:
Myfairytale92
2014-10-14 15:20
#7

Nej jag har inte fått anpassad skolgång då sista gymnasiet jag testade blev jag sjukskriven och här på KOMVUX finns det inga resurser till sånt :(

Myfairytale92
2014-10-14 15:20
#8

Nej jag har inte fått anpassad skolgång då sista gymnasiet jag testade blev jag sjukskriven och här på KOMVUX finns det inga resurser till sånt :(

VildaVittra
2014-10-14 15:22
#9

Finns det inget folkuniversitet där du bor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Myfairytale92
2014-10-14 15:24
#10

Nej

Myfairytale92
2014-10-14 15:27
#11

Förstår inte hur jag ska ha råd att leva för har jag ingen inkomst får jag inte bo kvar hemma :( Bor jag inte hemma så går jag under

VildaVittra
2014-10-14 15:38
#12

Bor du inte hemma och varken kan jobba eller studera så får du försörjningsstöd från soc. 

Vilken kommun bor du i? Någon kursverksamhet bör ju finnas.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Myfairytale92
2014-10-14 15:42
#13

Bor typ hemma Inte mina biologiska för de är döda men har bott här i fyra år Köping kommun

Annons:
VildaVittra
2014-10-14 16:32
#14

Då fanns det Studieförbundet vuxenskolan, ABF och Studiefrämjandet. Så kika in på deras sidor och se om du inte hittar någon "kulle" att bestiga istället för ett berg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

add-apa
2014-10-16 01:08
#15

Du kanske behöver söka någon akut hjälp på någon form av psykmottagning?! Eller hur känner du dig nu, @Myfairytale92 ?

Upp till toppen
Annons: