Annons:
Etikettadhd-add
Läst 758 ggr
polymorf
10/26/14, 12:00 PM

Med cs, tankar om alkohol och att vara social

Har märkt att jag, sedan jag började med cs, inte är speciellt intresserad av att dricka alkohol längre. Jag började dricka ganska tidigt och har i perioder druckit både ofta och mycket.  Innan cs var jag inne i en period med mycket festande på helger, men även att jag drack 1-2 öl/glas vin själv på vardagkvällarna för att komma undan mitt snurrande huvud och "slappna av".

När jag börjat med cs kände jag plötsligt inget behov av att dricka alkohol, tycker nästan att tanken på att dricka är jobbig. Och då jag någon gång faktiskt dricker alkohol, ångrar jag mig ofta lite när jag känner minsta tecken på berusning.

Problemet är att jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt med lite större tillställningar med mycket människor, speciellt om det är människor jag inte redan känner jätteväl.  Det har jag alltid tyckt, och det är väl pga min ADD då det blir för mycket intryck och jag har svårt att behålla fokus och vara social. Har alltid känt att jag "behövt" alkohol i såna sammanhang för att ens orka gå dit.  Detta har lett till att jag nu håller mig undan och mest sitter hemma själv.

MEN, upplever också att jag har blivit fruktansvärt osocial öht sedan jag började med cs, tycker det är jobbigt att ens ta en fika med EN vän eller att prata i telefon med en vän, eller ens min familj.

Det här med alkoholen är ju bara bra, tycker det är skönt att jag inte känner något behov av det längre, bara lite förvånad att det plötsligt känns så.
Men det sociala är ju värre…känner mig stundtals väldigt ensam, men ändå är det ju jag själv som tackar nej till allt och håller mig undan. Och då syftar jag mer på de sammanhang där man umgås med några få och nyktert, "vardagshäng", klarar liksom inte av det längre?

Hur känner ni andra som äter cs? Har ni blivit mindre sociala? Hur är/blev er relation till alkohol innan/efter cs?

Annons:
Lakeside
10/27/14, 1:55 PM
#1

Att du känner obehag att träffa folk kan bero på många orsaker. Jag har själv fått en liten klump i magen inför sociala grejer sedan jag var deprimerad för ca 1 år sedan och jag vet inte heller varför. Jag har fått ett undvikande beteende som jag inte haft innan och det hämmar mig såklart. Minskad lust att dricka alkohol, kan det ha att göra med minskat behov av en kick? Medicinen kan såklart vara enda orsaken också, den "förändrar" ju personligheten lite. Det är min uppfattning iaf. Men om du känner lite ångest liknande kan det helt klart vara medicinen. Inte kul sånt där när man vill ha lust men inte har :(

Upp till toppen
Annons: