Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3261 ggr
dave76jkpg
2014-11-05 04:42

grannen tro jag är bängalott

Grannen kollade helt uppgivet och undrande på mig när han kom hem idag! På något konstigt vis råkade jag hamna i trädgården iklädd pannlampa för att räfsa löv denna kväll/natt!en sak som för mig inte är helt konstigt! Men för min granne verkade det totalt bängalott! Kollade mest konstigt på mig och skakade lite på huvudet å sa knappt hej! Själv skrattar jag mest lite och funderar!vadå du borde väl ändå lärt dig lite hur saker funkar på min sida buskarna:)men passade på att ta en rast,blir ju ändå ljust snart: Hur brukar ni andra natt vakna människor sysselsätta er?tänkte på samma gång efterlysa andra härliga "onormala" människor som gärna sätter sig och skriver några rade om ni känner för det!absolut ingen typ av kontaktannons detta ska likna,David heter iaf jag och bor i Jönköping ! Som för övrigt måste va bland de tråkigaste städer i detta land hör gärna av er å säg tjena

Annons:
VildaVittra
2014-11-05 05:59
#1

Äsch! Livet är ju så mycket roligare om man gör saker när man får lust till dom och inte när folk anser att de ska göras. Jag har stått och grävt grönsaksland mitt i natten, det enda jag undviker nattetid är maskiner som låter mycket, typ motorsågen. Gräsklipparen har jag dock igång, har en bra bit till närmaste granne och min elklippare låter inte så mycket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Allamej
2014-11-05 06:00
#2

Jag vet inte hur ovanligt eller udda det är men jag jobbar på mina smycken, försöker hinna dom klar så jag kan börja på det nya roliga smycket 🙂

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

blomman61
2014-11-05 09:52
#3

Tack för dom härliga inläggen så passande jag går nu mera mest omkring med hörselkåpor hemma i och med min ljudkänslighet som gör mig galen min granne ovanför håller på att göra mig tokig, så jag ser ut och känner mig som ett Ufo   snart glömmer jag väl av mig och går ut i dom åxå (ha ha) Ha en bra dag alla härliga jämnlika kreativa människor.

zatanica
2014-11-05 22:54
#4

Själv fick jag lust att klippa ner ett par buskar innan snön försvunnit helt. Såg hur grannen kikade undrande på mig. Gör saker när det faller in även om det anses som konstigt. Ligger gärna i snön på vintern och tittar på stjärnorna. Har även en studsmatta som jag hoppar på för att bli av med springet i benen, många bilar har saktat ner och tittat. Inte så vanligt antar jag med en 31 åring som hoppar som en galning.

dave76jkpg
2014-11-06 17:29
#5

Jag kan inget annat än att bara le STORT då man läser det ni skrivit efter mitt inlägg!!! Helt plötsligt får jag en känsla av att fan David du är verkligen inte ensam!!och kan ärligt säga att det gör mig tok glad!även om jag vet att jag även ni kan tycka det är jobbigt!!men fan!har vi inte jävligt roligt oxå:):) Idag när jag vaknade å öppnade dörren va allting helt klätt i vit nysnö!!så nu står det givetvis en fin snö gubbe och 5 nya lycktor i trädgården!!och som vanligt ställde grannen en fråga:)undrade om jag hade haft besök av någon vän som har barn!men svara att nej det här har jag gjort helt på egen hand!!föreslog oxå att han själv borde släppa loss lite å göra något liknade:)

dave76jkpg
2014-11-06 17:29
#6

Jag kan inget annat än att bara le STORT då man läser det ni skrivit efter mitt inlägg!!! Helt plötsligt får jag en känsla av att fan David du är verkligen inte ensam!!och kan ärligt säga att det gör mig tok glad!även om jag vet att jag även ni kan tycka det är jobbigt!!men fan!har vi inte jävligt roligt oxå:):) Idag när jag vaknade å öppnade dörren va allting helt klätt i vit nysnö!!så nu står det givetvis en fin snö gubbe och 5 nya lycktor i trädgården!!och som vanligt ställde grannen en fråga:)undrade om jag hade haft besök av någon vän som har barn!men svara att nej det här har jag gjort helt på egen hand!!föreslog oxå att han själv borde släppa loss lite å göra något liknade:)

Annons:
[[thelamb]]
2014-11-07 12:04
#7

Haha jag älskar de! Alla borde göra snögubbar! Men neene det är en "barngrej" enligt folk, som många andra grejer man egentligen borde göra som vuxen också :P Fyfan va tråkigt vuxna utan "barnasinne" måste ha det. Jag brukar mest bara kolla film o serier på natta.. Men om jag hade en trädgård hade jag lätt gått ut o gjort snögobbe!! Gärna legat o gjort snöängel med och hoppats på att någon tråkig granne skulle komma förbi o reta sig så mycket att hen inte skulle kunna sova 👍

zatanica
2014-11-07 21:57
#8

haha snöänglar brukar jag göra 🙂och snölyktor på våra infartsstolpar. Ett tipps gör en stor snöhög och forma den som ett spöke, sedan gröper man ur den i ryggen typ, petar två hål för ögon och gör en mun och vips så har man ett snöspöke som man kan sätta ljus i. Lite variation på vanliga snölyktor.

Igår kom det en snubbe som skulle kolla på vårat värmesystem och störde när jag skulle göra en snögubbe. Men det var lugnt för jag hade hunnit skutta runt som ett barn bland de stora fallande snöflingorna.

add-apa
2014-11-15 03:27
#9

Åh jag vill också ha en studsmattaaa!!! 😂

Honestyisdead
2014-11-15 13:39
#10

Ge mig snö! Här är bara grått, blåsigt och trist. Vill åka pulka och bygga lyktor!

botakt
2014-12-03 17:48
#11

Äsch. Jag brukar få för mig att städa mitt rum mitt i natten, baka matbröd osv. Ser inget konstigt i det :) Tur man bor hemma och inte ihop med nån kille. Då skulle man väl få konstiga blickar xD

dave76jkpg
2014-12-07 23:13
#12

Håller helt med dig!helt ärligt så tycker jag fan dom som inte gör som vi gör saker som dom konstiga!så även om du senare flyttar ihop med killen så fortsätt göra det på ditt sätt! Har försökt ett flertal gånger när jag bott ihop med någon att inte göra det som jag gör det,och ha fått väldigt konstiga blickar och även slutat med att dom packat å dragit:) Så nu bor jag med en rottwailer tik som heter axa!vist hon kollar ganska ofta på mig när jag stökar omkring och hon vill sova,men hon viftar mest på svansen i alla lägen och verkar nöjd:):)

sessi
2014-12-14 22:46
#13

jag brukar städa när andra går och lägger sig . bor ensam så jag stör ingen. det är så lugnt och skönt nattetid. då får man vara själv utan en massa störelse moment.

när jag bodde i hus med min dåvarande sambo så rensade jag rabatter sent om kvällarna , skönt när det var svalt och man slapp bli avbruten av folk och man kunde lyssna på musik i lugn och ro🎧

Annons:
dave76jkpg
2014-12-15 22:04
#14

He he! Gillar oxå natten!då är allt tyst och lugnt å man kan gå i sina egna tankar..själv har jag super svårt när jag bor själv att komma i säng för att sova,så sover typ bra var tredje natt..så blir ganska mycket tid att slå ihjäl men man brukar ju alltid hitta något att grejja med:)

Upp till toppen
Annons: