Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1185 ggr
Wellcraft
11/18/14, 5:33 PM

Alltid trött

Jag vet inte vad som är fel på mig.
Jag har Asperger, ADHD, pts och antagligen även bipolär.
Jag är ständigt trött, efter minsta sak. Spelar ingen roll hur mycket kaffe jag än dricker eller hur länge jag sover.
Jag är egentligen inte trött i kroppen tror jag, utan jag tror jag bara är så trött i huvudet att det påverkar orken och hela kroppen.

Kan det ha med att jag tar i så mycket intryck osv mycket mer än andra?
Jag måste ju t.ex. överanalysera flera gånger, varenda sak jag ska göra eller säga pga rädsla av att göra fel.
Jag är snurrig "uppe bland molnen" och tar in allt och alla intryck i min omgivning..

Jag är så trött på att vara trött. Vill kunna ha ett fungerande liv.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
ChristineL
11/18/14, 5:45 PM
#1

Dra ner på kaffet och ät mycket järn. Är det alltid såhär eller är det framförallt nu på hösten/vintern? D- och C-vitamintillskott kan också vara en idé.

Wellcraft
11/18/14, 6:58 PM
#2

Det är alltid så.
Äter en otroligt varierad kost med mycket frukt och grönt. Undviker onyttiga saker. Dricker riktigt citronvatten ungefär varje dag.
Tar kosttillskott var dag, då denna https://www.apotekhjartat.se/produkter/kost--kosttillskott/vitaminer--mineraler/mittval-kvinna-kosttillskott-1.

Är alltid trött oavsett årstid eller tid på dagen. Tillbringar mycket tid ute hellre än inne så får mycket dagsljus och sånt som kan vara nyttigt :/

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

nikkaluokta
11/19/14, 6:48 AM
#3

Tyvärr men… Välkommen till klubben… Det är så det är… Jag är som oxå alltid trött tröttare tröttast… Å förb less på att aldrig ha ork! Kram kram

mosterli
11/19/14, 12:26 PM
#4

Det är intrycken & allt dom snurrar i huvudet på oss- vårt operativsystem är lite mer krävande än på de "vanliga dödliga" 😊 Har du möjlighet att gå en diagnosgrupp på Asperbergercentrum eller liknande så gör det - där får du både förklaringar & verktyg till "verkligheten" - för mig fungerar min ADHD medicinering bra. Har AS, ADHD, PTSD, OCD & återkommande depression. Prata med din mottagning om din vardag & be om hjälp - Lycka till 😊

Wellcraft
11/19/14, 2:18 PM
#5

Tack för svar.
Kom på att jag dessutom stressar väldigt mycket inför varje vardaglig uppgift typ, alltså blir så stressad så att svetten rinner och jag svettas aldrig egentligen, inte ens under det hårdaste träningspasset.
Vill inte gå i någon grupp men som tur är så jobbar min pojkvänsmamma på autism & aspergerföreningen så hon kan hjälpa om det är något.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

QueenB
11/19/14, 4:42 PM
#6

Låter precis som taget ur munnen på mig, är dock diagnostiserad med atypisk autism (mot Aspergers-hållet) , gad-besvär ,ångest och bipolär typ 2… 

Är städigt trött, * tänker föööör mkt, och noggrant* tror att det är därför jag blir så trött.. , det är så jobbigt..

Undrar o man kan ''fokusera bort '' tankar,så man inte blir så trött psykiskt. hmm 

Är trötthet typiskt för någon av diagnoserna,kanske?

-En smula annorlunda men på ett positivt sätt!


Annons:
Upp till toppen
Annons: