Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1134 ggr
solskugga
11/21/14, 12:02 AM

Nu har jag tappat allt hopp!

Kort sammanfattning. Jag hade en rätt jobbig uppväxt med mkt otrygghet och våld i hemmet bl.a.

Har länge känt att jag borde söka hjälp, då det påverkar mig så mkt i mitt dagliga liv o i kontakten med människor. Sökte mig till slut psykiatrin för snart 5 år sen. Men fick ingen terapi (trots att det var vad jag efterfrågade). Det blev en massa  mediciner och slutligen en påtvingad ECT, då jag ansågs deprimerad. När inte ens ECT hjälpte (jag fick bara bestående minnesproblem), så fick jag höra att jag inte var deprimerad, bara var nedstämd pga ”Aspergerproblematik”.

(Jag fick min Aspergerdiagnos någon månad efter min första kontakt med psykiatrin).

Jag fick iofs en Posttrraumatisk diagos efter ytterligare ett år, och terapi ansågs både viktigt och lämpligt, men den läkaren slutade… Jag har fått höra av såväl läkare, samtalskontakter mm att jag skulle behöva terapi och en psykologkontakt.

Men när jag till slut fick träffa en psykolog (efter drygt 4 år) så blev jag snabbt avfärdad efter ett möte på ca 30 minuter, då han knappt ställde några frågor alls och inga följdfrågor på det jag berättade.

Jag har nu fått veta att det inte anses att mina problem kan avhjälpas med terapi. Mycket pga att jag också under min kontakt med psykiatrin fick en Aspergerdiagnos. Något som från början kändes som en lättnad har förvandlats till en förbannelse…

En psykolog ville inte ens träffa mig för en bedömning pga min diagnos. Det visade sig sen att han aldrig haft någon patient med Asperger, men hört av kollegor som haft Aspegerpatienter att de inte ansett sig blivit hjälpa av terapin..

Jag tänker bara på vilket ramaskri de skulle ha blivit om man bytte ut Asperger mot vad som helst…

”Du kan inte få någon terapi pga att du är skåning, afrikan, homosexuell, muslim eller vad som helst. Men Asperger är tydligen OK att diskriminera?!

OM jag inte hunnit få min diagnos, OM jag fått påbörja en terapi direkt, som jag ville. Då hade det gått bra… Har en syster som sökte sig till psykiatrin strax efter mig, hon fick träffa en psykolog efter bara några månader… Hon tog upp misstankarna om ev. Asperger, då hon kände igen sig i det jag berättat om mig, men fick höra att de kunde vara så mkt som låg bakom. Så mkt från uppväxten mm. Så de skulle börja jobba med det. HELT TVÄRT EMOT MITT FALL!!

Jag har också, vid det här laget hunnit läsa på en del, och känner att regressionsterapi är det som stämmer bäst överens med vad jag söker i en terapi. Men det fick jag höra var direkt olämpligt för en ”Aspergare”. Utan någon förklaring.(!?!)

Jag har egna självhjälpsböcker och får nu jobba med dem själv, men det är en balansgång. Jag har så mkt inom mig att jag börjar må rejält dåligt när jag börjar gräva lite djupare.. Därför hade jag önskat mig en psykolog att jobba med…

Är nu så totalt uppgiven! Stänger bara in allt inom mig. Och med hjälp av Stesolid och alkohol så kan jag hålla de värsta tankarna borta…Har slutat räkna… Bryr mig inte längre… Bara tar när allt kommer över mig. Vilket är extra ofta numera, då jag verkligen tappat allt hopp. 

Och det är väl vad psykiatrin anser… De antydde att jag kanske behövde MER medicin!! Men jag behöver inte medicin!! Bara terapi.. Men det kan man inte få om man har Asperger….

Och t.o.m. mina kontaktpersoner på psyket har "släppt taget" om mig. Så jag har nu INGEN!!

*Suck*

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

Annons:
vallhund
11/21/14, 12:39 AM
#1

Kan inte hjälpa dig med ditt problem, däremot kan jag tipsa dig om att köra ett antivirusprogram på din dator då ditt inlägg uppenbarligen innehåller länkar som inte borde finnas.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Line333
11/21/14, 12:23 PM
#2

Jag har inte något råd, men vill säga att jag läst och känner med dig. Du har ju rätt som reagerar, rätt som försöker få den hjälp du vet att du behöver, rätt som ifrågasätter om andra verkligen kan veta vad som funkar för dig utifrån en Aspergerdiagnos. Som om det var det enda du var. Jag blir arg.

solskugga
11/21/14, 7:23 PM
#3

#2 Tack! Lever som i ett vacuum nu. Är i stort sett helt apatisk, känner knappt några känslor alls, vad som än händer…Är likgiltig. Har gett upp… Väntar bara på att allt ska ta slut, för det gör det ju så småningom. 

#1 Sorry.. Jag har precis bytt antivirusprogram, då jag märkt att det då o då poppat upp reklam i webläsaren. Körde sen en genomsökning av datorn, utan att hitta något. Men tydligen var det inte tillräckligt..

Ber om ursäkt om något fått problem av det, inte min avsikt… Har nu oxå provat att ändra inställningarna i webläsaren, som en sista åtgärd.

Om nu den här texten oxå blir fylld av konstiga länkar så lovar jag att ALDRIG mer skriva något inlägg från min dator… 😞

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

vallhund
11/21/14, 9:12 PM
#4

#3 Nu är ditt inlägg rent. Inga problem, bara störande.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

solskugga
11/22/14, 6:39 PM
#5

# Ok, bra att det är rent. Men vad menar du med störande? Ska jag radera det? (om det går, vet inte riktigt hur man gör).

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

vallhund
11/22/14, 8:18 PM
#6

#5 Det jag menade var att länkarna i TS var störande.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: