Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2516 ggr
Eva73
2014-11-26 10:58

Muskelvärk av concerta

Hej! Har ätit Concerta sedan i juli 2014. Medicinen har varit toppen och förändrat mitt liv på många sätt. Dock har jag haft värk i ett område i bröstryggen sista två månaderna. Varit till min ordinarie läkare på psykiatrin som skrev ut concertan. Hon säger sig vara säker på att det inte är en biverkan av medicinen. Det borde inte vara på sånt begränsat område. Varit i kontakt med sjukgymnast och läkare på hc. Alla prover är bra och inget konstigt känns i muskulaturen. Har ej gjort röntgen än, men ska nog tjata mig till en sån. Finns det någon som känner igen sig? Känns som ihållande kramp i musklerna i bröstryggen. Riktigt jobbigt. Känns surt om man ska behöva sluta med en medicin som fungerar så bra

Annons:
Jebie
2014-11-27 08:00
#1

Hade liknande då jag stod på Concerta: muskelspänningar i rygg, axel å bröstmuskelatur. En känsla av att ha muskelinflammation som kom å gick i flera månader. Även muskelkramp i vaderna om nätterna. Testade att äta magnesium men det hjälpte ej. Besvären försvann då jag bytte t Elvanse.

Eva73
2014-11-28 21:40
#2

Tack så mycket för ditt inlägg 😊 Känns ungefär som dom biverkningarna du hade med concertan. Jag ska försöka få utskrivet Elvanse jag också!!

Eva73
2014-11-28 21:40
#3

Tack så mycket för ditt inlägg 😊 Känns ungefär som dom biverkningarna du hade med concertan. Jag ska försöka få utskrivet Elvanse jag också!!

Upp till toppen
Annons: