Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 2175 ggr
[Cloudy]
2014-12-30 16:25

Orkar inte...

Nu orkar jag inte längre… Känner att jag måste skriva av mig. Berätta lite. Jag har diagnosen Aspergers Syndrom och går just nu inte i skolan. Jag kommer förmodligen att behöva gå om en klass igen. Har haft anorexi. (Kämpar fortfarande med maten…) Men nu… Den 17 november åkte jag till hälsocentralen för att kolla min käke. Men läkaren tyckte jag var så blek så de tog blodprover. Mitt blodvärde låg på 45 och skulle ha legat på 120. Så jag åkte in till sjukhuset för att få blod och dagen efter fick jag flyga till Karolinska sjukhuset i Huddinge där det gjordes en njurbiopsi. Jag hade (har) en aktiv njurinflammation. Så det påbörjades behandlingar… Cytostatika, tabletter lite sånt. Fick bara dricka 1300 ml per dygn. Inte äta snacks. Blev lovad att åka hem över jul. Sedan blev det värre. Jag såg en "prick" framför ögonen och började efter några timmar att krampa och sluta andas. Vaknade på intensiven. Krampen berodde på vätska i hjärnan typ. Ingen resa hem. Sedan efter en vecka… Hade blivit lovad att åka hem igen men började krampa. Efter kramperna så har minnet blivit värre och igår förstod jag inte vad jag läste/klockan osv. Nu får jag också dialys. Orkar knappt gå så jag åker rullstol. Ingen kompis har ens frågat hur jag mår och jag har det väldigt jobbigt just nu. Jag orkar verkligen inte längre. Det känns som om jag aldrig fattar någonting. Skolan klarar jag inte av att gå till. Sista dagen jag gick dit var det någon som tagit min plats och då blev det för mycket. Känns bara som om jag är dum i huvudet just nu. Jag vill må bättre. Vill orka vara glad. Men hur? Kram och tack. (Hade förresten ingen aning om vilken grupp detta inlägg tillhörde…)

Annons:
Honestyisdead
2014-12-30 16:30
#1

Usch vad du får gå igenom mycket just nu. Hoppas verkligen du kryar på dig!

taylor__lambert
2014-12-30 16:33
#2

Fy fan vad hemskt, en del har verkligen otur på flera plan! Jag hoppas du blir bättre och slipper allt denna skit som du fått utstå. 🌺

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Cloudy]
2014-12-30 21:39
#3

Tack till er båda :)

Miss Tro
2014-12-31 09:12
#4

Käraste Cloudy! Vad jobbigt för dig! När du blir bättre kommer du att känna dig mer som "vanligt" igen! Det tar nog lite tid, men är säker på att du är i goda händer! Ta det lugnt och vila mycket! Lycka till!

[Cloudy]
2014-12-31 11:40
#5

Ja… Dock är sjukdomen kronisk och läkarna vet inte hur mycket av njurarna som kan räddas. Eller om/när jag kan äta och dricka så mycket jag vill… Tack igen! :)

Upp till toppen
Annons: