Annons:
Etikettkost-matlagning
Läst 2966 ggr
Anonym
Anonym
2015-01-16 17:19

ADHD och mat

Jag har ADHD och blir knäpp bla om jag inte får mat i tid. Nu när vi kom hem var kl 15.30. Jag säger att vi behöver fixa med middagen nu så bli det lagom att äta när den är klar. Visst säger sambon och slår sig ner bredvid mig i soffan. Jag har hand om vår 5 mån baby och han sätter sig med banken och fipplar med konton. Han drar in mig i det och så ska jag resa mig och hämta ett kuvert (nu är kl 17.00) och hittar inte kuvertet, jag får frispel och flippar totalt och börjar skrika o springa omkring. Så inser jag att jag inte fått mat o kollar klockan. Då flippar jag totalt på sambon över att han alltid drar igång med massa annat och att jag ju sa att vi behövde börja med middagen och ändå så händer inget.

Jag känner lite sådär att jag fixar så att maten står på bordet varje dag han kommer hem från jobbet (märk att han slutar tidigt på fredagar och det är inte sällan han hittar på saker för sig/oss så det är ungefär som helg). Men när vi ska göra det på helgen så funkar det bara inte, rutinerna är borta och han har alltid massa saker som ska hittas på. Jag känner att antingen får han ta babyn eller fixa maten. Jag har sagt till honom vad som ska lagas och han sa att han skulle ta tag i det och jag tänkte inte smita undan utan självklart hjälper jag till. Men när han har ansvar så blir det inte gjort och det funkar inte. Jag rasar. Nu krockar det med sonens sovtider och jag mår skit och sambon är sur och fredagkvällen är förstörd. Känner bara för att gå och dö… Varför hänger allt på mig, jag som inte ens kan hålla ihop mig själv när rutinerna försvinner…

Annons:
Upp till toppen
Annons: