Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1057 ggr
vaniljkaka
1/21/15, 3:14 PM

Jag är ingen normal människa

Jag nästan vill få en diagnos, NU. För jag orkar inte leva som man ''ska''. Jag klarar det inte.  Är så trött på alla människor som tjatar om utbildning,jobb,vara social och göra saker som man ''ska''  
Var på bedömningssamtal hos en psykolog igår, om ett år ska jag börja utredas för ADHD,add och Asperger om det är nått mer vet jag inte? ETT ÅR!? jag dör :(
Jag vill bara veta vad det är som gör så att jag är som jag är.. 
Jag hatar när folk säger ''nej men det är inget fel på dig! alla är olika, skaffa bättre självförtroende så blir det bättre''
Men hallåååå jag känner ju själv att det inte är som det ska i min hjärna, 365 dagar om året tänker jag på detta. Och jag är jävligt trött på det. 
Hur ska man på bästa sätt förklara för folk att man kanske inte klarar vissa saker lika lätt som andra? så att dom inte tror att man är lat eller omogen.

Annons:
AnneN
1/21/15, 3:56 PM
#1

Var själv 30 år innan jag fick diagnoserna ADHD & autism så känner mycket väl igen det du beskriver att du inte klarar att göra allt som "alla andra" gör. Jag har heller aldrig varit "normal" och jag tror att det viktigaste är att du själv accepterar dig som du är, de andra som inte själva har någon funktionsnedsättning kommer nog tyvärr aldrig förstå fullt ut hur det är att leva som vi gör. Kanske kan du sätta dig ner i lugn och ro och försöka förklara för dina närmaste iallafall vad just dina funktionsnedsättningar innebär för dig, kan även ta hjälp av artiklar, mm som du ber dem läsa för att de ska kunna förstå dig bättre.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LisenM
1/21/15, 10:56 PM
#2

….. Skönt och roligt att INTE vara som alla andra!!! Tänk på det !!!! Du kommer säkert på din grej och efter utredning osv osv, så kommer du må och vara å tänka bättre!!! Jag gillar "udda" människor! Och är säkert så långt ifrån va jag skulle vara å som "alla andra" !!! Hoppas du hittar någon likasinnade som du själv, så kommer du förstå va jag menar!! Här e vi nog ex en del….?!? Nattie nattie !!! Och berätta gärna vart man skaffar och hittar, eller köper 😉 bättre självförtroende !!!!;) Måste man ha så j-a bra sådant egentligen???!!!! Ha det bäst!!!!:)

Upp till toppen
Annons: