Annons:
Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 4433 ggr
Lexie82
1/22/15, 7:33 AM

Tvätta kedjetäcke?

Är det någon här inne som har ett kedjetäcke, som vet hur det är meningen att man ska tvätta det? Min tonåring har haft sitt täcke i över ett år och trots påslakan börjar det bli ganska skitigt, men jag är inte jättesugen på att slå sönder tvättmaskinen.
Hans kedjetäcke är ett 5-kilos.

Annons:
bettan1967
1/22/15, 7:40 AM
#1

Hej

Jag har ett och min fd..  Jag har tvättat i maskinen både hans och mitt och det går tvättat i 40 grader.

Men inte torktumla.

Lycka till


Elisabeth

Candela
1/22/15, 8:48 AM
#2

Tvättmaskiner som tål 5 kg vanlig tvätt bör klara täcket. Det är i alla fall vad det står på sidor som säljer täckena.

tarotlasse
1/23/15, 11:28 AM
#3

Jag har ett kjedje täcke på 10 kg. 

Jag tvättar mitt i en  matttvätt som är en industritvättmaskin som vi har på bostadsområdet.

Jag följer tvättråden som medföljde täcket och då medföljde även en tvättpåse som jag ska stoppa täcket i när jag tvättar det. 

Men det står även att man rekommenderar att man låter påslakanet vara kvar över täcket om man tvättar det utan tvättpåsen. 

Det får inte heller torktumlas. 

Men ett 5 kg täcke bör gå i en vanlig  hushålls tvättmaskin. 

Våra tvättmaskiner i tvättstugan är för 5 kg. 

Vid ett tidigare tillfälle här inne  så läste jag att de nya kedjetäcket var delbara  att de hade ett blixtlås så man kunde dela det och då tvätta halva täcket och köra nästa halva i nästa maskin. 

Lasse

Upp till toppen
Annons: