Annons:
Etiketterlagar-reglerlss
Läst 1857 ggr
tarotlasse
2015-02-19 01:41

FK förenklar handläggningen för Funktionshindrade

 I dag blev jag väldigt glad och även lite stolt över mig själv när jag läste pressmedelandet från Försäkringskassan om att man kommer göra 6 st förändringar i försäkringssystemet under år 2015. 
För att underlätta för oss med funktionshinder i framtiden. 
De som följde mitt bråk jag hade med försäkringskassans handläggare förra året. 
Då Försäkringskassan vägrade skicka en personlig handläggare när min vårdklinik och rehab ville ha ett samtal med FK. Men eftersom jag inte var registrerad i sjukförsäkringssystemet trots jag varit sjukskriven i 2 år. Utan i stället var registrerad i FK register om rehab åtgärd och fas 3 åtgärd o inte som sjukskriven. Så kunde man inte ge mig en personlig handläggare som kunde delta i det  mötet läkaren o rehab ville ha med FK.. 
Då jag tillslut blev så jäkla förbannad så jag kontaktade Generaldirektören för försäkringskassan på en mail adress som man vägrade att lämna ut på Försäkringskassan utan den fick jag först när jag kontaktade regeringskansliet och frågade dom om kontakt uppgifterna till generaldirektören. 
Då var plötsligt det som var totalt omöjligt att göra fullt möjligt att göra när generaldirektören lyfte på telefon luren. 
Jag fick efter detta en ursäkt från försäkringskassans ledningsgrupp om det inträffade och fick då även frågan om vad jag i övrigt tyckte om Försäkringskassan. De skulle de aldrig frågat för det blev ett väldigt långt samtal för prata det kan jag göra . Så det  tog  rätt lång  tid innan jag var klar med mina åsikter om FK arbete och deras  korkade  system. 
Så när jag läste dagens press meddelande och såg att 2  av de 6 åtgärderna försäkringskassan skulle göra under året var frågor jag påpekade om och föreslog om åtgärder under detta samtal vilket skulle förenkla både för mig själv med ett funktionshinder och för handläggarna på försäkringskassan. 
Vilket åter bekräftar det jag konstaterat med enbart en grundskole utbildning att man ska aldrig prata med rövhålet när det ändå i slutändan är hjärnan som beslutar vad rövhålet ska göra med skiten. .

Annons:
Stallmima
2015-02-19 01:55
#1

Långrandig byråkrati kallas det, vad roligt att du fick tag på vederbörande till slut. Att det ska ta så förbaskat på krafter att få till det. Tänk på alla de som inte vet eller kan ta reda på allt detta. Grattis till dig måste jag säga!    👍

Niklas
2015-02-19 09:31
#2

#0: Snyggt!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: