Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 1529 ggr
MrLife
2015-02-19 20:32

Något av det jobbigastel...

Jag har kombinationen ADHD och atypisk autism.
Något av det jobbigaste tycker jag är alla känslor som jag inte förstår vad de beror på, eller ens vad det är för känslor jag har.

Då och då får jag en jobbig känsla i magen, som jag inte kan sätta ord på, förstår inte heller vad den beror på.
Jag har försökt att luska fram vad det är för känsla, men kan inte….

Detta med att inte kunna veta vad känslor beror på och ibland även inte veta vad det är jag känner, utan bara känna det… tycker jag är riktigt jobbigt.

Annons:
Silla9
2015-02-20 08:21
#1

Det kan vara riktigt jobbigt att känna en massa saker och inte veta varför. Plötsligt bara bli ledsen tex. Det har hjälpt mig att försöka acceptera alla känslor. Ingen känsla är fel. Det är lika normalt att känna sig ledsen som att känna sig glad. Och det finns ju alltid en anledning till det även om man kanske inte vet den just då. Det är verligen inte lätt att acceptera alla känslor, speciellt inte om de varar länge. Eller om någonting kommer tillbaka när det har varit bra ett tag. 

Men som sagt ibland kan det hjälpa att försöka att acceptera. Fast det kräver Träning. Och jag lyckas verkligen inte alltid med det.

MrLife
2015-02-20 10:06
#2

#1: Tack för ditt svar…
Det här med att acceptera alla känslor kan låta som en lätt sak att göra, men oj vad svårt det kan vara :)

Upp till toppen
Annons: