Annons:
Etikettmedia
Läst 3150 ggr
MrLife
2015-02-22 17:26

Klarar ni av sociala medier som Facebook?

Jag har alltid trott att jag tyckte om sociala medier, att de var ett sätt för mig att vara social och få kontakt med andra människor.

Men för ett tag sedan insåg jag att så vara inte alls fallet.

Jag kände press och stress av olika anledningar, så jag klarar inte av att Facebook.

En del säger att jag kan ju ha ett konto och bara logga in ibland, men det är inte så jag fungerar…har jag ett konto så loggar jag in då och då varje dag.

Så jag tog bort mitt Facebook helt och hållet.

Jag funderar även på att gå ur iFokus då och då…

Klarar ni av sociala medier?

Annons:
Molekylflickan
2015-02-22 17:28
#1

Jag avaktiverade mitt konto i en vecka, men min mormor undrade var jag försvann och mina gamla kompisar ville nå mig. Ganska frustrerande då jag själv känner att jag inte klarar av sociala medier, det blir för mycket och tar upp hela dagarna.

Ska nog avaktivera det igen nu, tror jag. Enda sättet för mig att inte kika in en gång i minuten, även om absolut INGENTING hänt i newsfeeden och så… suck 🤦‍♂️

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Honestyisdead
2015-02-22 17:30
#2

Har inga problem med varken iFokus eller facebook.

IceTee
2015-02-22 17:32
#3

om jag lär mig att lägga band på mig själv och inte ingå i onödiga diskussioner så mår jag bara bra att facebook har jag märkt!

Medarbetare på Skor iFokus

[krysopras]
2015-02-22 17:48
#4

Faktiskt är det så som IceTee skriver, man måste lära sig att inte gå in i diskussioner som tar energi från från en utan att ge energi tillbaka, så att säga. Dvs ämnen som gör en väldigt arg, ledsen eller orolig bör man försöka avstå ifrån att diskutera. Det är inte helt lätt att lära sig, särskilt inte om man är en person med "mycket känslor". 

Jag har gått ur ett forum som jag var jättemycket på förut, det var en negativ och hätsk stämning där och jag är glad att jag gick ur. Men det finns en del andra forum som jag uppskattar mycket.

Lakeside
2015-02-22 19:42
#5

Jag har under längre perioder avaktiverat fb men nu har jag slutat följa alla vänner och prenumererar på olika sidor och nyheter som jag är intresserad av samt sidor som peppar. Jag blir nog ganska påverkad av alla krav jag känner när jag ser vad alla andra gör fast jag försökt att inte bli det. Därför har jag valt att använda fb på det sättet och nu gillar jag det mycket mer. Sociala medier är bra på många sätt men det kan också vara en belastning enligt mig. Jag tror olika människor blir olika lätt påverkade av saker. Jag orkar tex inte alltid kolla på nyheterna för jag kan bli väldigt arg/ledsen av negativa saker jag ser men min sambo upplever inte alls samma. För mig blir det lika med sociala medier. Det är som att allt bara går rakt och jag engagerar mig för mycket.

Silla9
2015-02-22 20:31
#6

Jag gick ur Facebook i våras. Hade tröttnat helt. Och jag blev stressad.  Kände lite press att göra nya inlägg och så.

För några månader sedan gick jag med i Facebook igen och på sista tiden har jag uppskattat det rätt mycket. Får se när jag tröttnar igen ;) eller om det börjar kännas stressigt.

Upplever samma sak som dig lakeside. Att det kan vara jobbigt att titta på nyheterna tex. Jag vet inte vad jag ska göra av informationen ibland. Någonting dåligt kan kännas jätte starkt och man kan ju inte engagera sig i allt.. :/

Annons:
MrLife
2015-02-22 20:35
#7

Jag hade även en sida med lite mer än 3000-likes som var lite stressande för mig.
Jag kände press att prestera och så vidare.
Folk kom in och gnällde på mig en massa, klagade och hade sig.
Så jag kände att jag klarar inte av det.
Visst, nu kan man tycka att jag kunde ju bara ha stängt ner min sida, men….ja, näe jag gick ur Facebook helt.

Det ger mig inget längre… man kan nog se det som att jag sög ut det bästa från Faceobook och slängde bort det som var kvar :)
Lite som om det vore en frukt

Upp till toppen
Annons: