Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1263 ggr
MrLife
2015-02-25 13:14

Bekfräftelse

Många med någon form av bokstavs-diagnos såsom ADHD, OCD eller liknande, söker ofta bekräftelse, ett tecken på att de duger som de är.
Problemet är att de söker efter bekräftelse av folk som är väldigt omogna.
För det är lite så som samhället fungerar idag.
Det är väldigt mycket yta och omogna personer som "styr" världen och hur de sociala koderna ska fungera med mer.

Har man någon diagnos som ADHD, OCD, har man ofta ett inre som många av de "normala" saknar.
Man har en förmåga att se saker på ett djupare och mer moget sätt än andra.
Men ändå är det av alla andra som många med någon diagnos som ADHD, söker bekräftelse.
Vilket de aldrig kan få av de här personerna, då de inte har förmåga att se de saker som de här personerna ser.
Det är då det handlar på att personer som har t ex ADHD, får lära sig att bekräfta sig själva, för det är det viktigaste av allt i livet.
Att man tycker om sig själv.

Annons:
Honestyisdead
2015-02-25 13:19
#1

Humbug att personer med diagnoser söker bekräftelse från omogna personer. Inte heller är personer med diagnoser mognare än de utan.

Du missar att alla är individer.  Du generaliserar och det är inte ok. Du måste lära dig att dina upplevelser och det du gör inte på något vis säger något om andra.

Att du söker dig till omogna personer berättar bara hur det är för dig.

För övrigt finns det massor av diagnoser. Med stora variationer.

MrLife
2015-02-25 13:35
#2

#1: Anledningen att du ser det såhär…. är för att du är en av de här omogna personerna.
Det är inget du rår för, du har inte valt det själv.
Så se inte ner på dig själv för detta.

Men du kanske mår bra av att lära dig att du behöver inte vara otrevlig mot personer som tänker på ett annorlunda sätt än du gör.
Om du inte håller med om detta, behöver du ju inte skriva en kommentar där du dessutom är ganska otrevlig.
Det mår ingen bra av och det enda du gör, är att du sätter dig själv i facket hos de omogna personerna som i många fall har behov av att se ner på andra och vara elak.

Tack för din åsikt, men du behöver inte skriva kommentarer om det är något du inte tycker om, lär dig acceptera att folk är olika istället, bläddra vidare och strunta i att sprida sin negativa energi runt dig.

Honestyisdead
2015-02-25 13:43
#3

Kära nån. Du ber MIG acceptera att folk är olika när det är du som generaliserar?  :)

MrLife
2015-02-25 14:00
#4

#3 Japp, acceptera att jag gör det istället för att reagera som du gör :)

Honestyisdead
2015-02-25 14:06
#5

Att du gör vad? Felaktiga antaganden om andra pga av dina egna personliga erfarenheter? Nej det accepterar jag inte.

MrLife
2015-02-25 20:49
#6

#5: Vad ska du göra åt det då?

Annons:
LeJ
2015-02-25 20:56
#7

#6 Varför så otrevlig och nedlåtande?

Honestyisdead
2015-02-25 21:00
#8

Tala om för dig att världen inte är så så enkel som du försöker få det till. Som tur är se många utanför sina skygglappar.

MrLife
2015-02-25 21:04
#9

#8: Varför skulle jag bry mig om vad du tycker då?

Honestyisdead
2015-02-26 07:01
#10

#9 För att vidga dina vyer till exempel.

MrLife
2015-02-26 09:24
#11

#10: Förlåt mig, men jag har redan placerat dig i facket bland personer som har det jobbigt själva och tar ut det genom att gnälla och klaga på andra.
Du kommer aldrig vidga mina vyer..för att vidga mina vyer krävs det att man är trevlig.
Så det kommer inte ske.
Ha det bra och sköt om dig!!

Allt oviktigt
2015-02-26 09:55
#12

 Det skulle vara intressant om du skulle ta och utveckla vad du menar med "Man har en förmåga att se saker på ett djupare och mer moget sätt än andra." Eftersom jag varken har ADHD eller OCD så vill jag gärna veta.

Honestyisdead
2015-02-26 10:23
#13

#11 Det är det du gör i tråd efter tråd. Placerar folk i fack. Det är därför du möter sådant motstånd i tråd efter tråd eftersom världen inte ser ut så.

Annons:
Kibschen
2015-02-26 11:20
#14

Jag kan ha missförstått din tråd men den kändes ganska nedlåtande mot andra personer samtidigt som du blev upprörd när det blev en otrevlig ton. Det tyder ju på att du förmodligen menar något mer än på det viset som den tolkas enklast på. Du får gärna utveckla hur du menar?

IceTee
2015-02-26 11:25
#15

Du kanske har en poäng, men du måste förstå att det inte funkar att säga att det gäller alla bara för att det gäller dig. Alla är olika och jag vill inte att någon säger hur jag är och vad jag gör, för det vet bara jag (och knappt det ibland…) Dessutom att du kallar andra omogna när du själv vägra erkänna att det du skriver inte gäller andra och sen kallar de som säger emot för "omogna". Att inte kunna ta in vad andra säger utan istället bara säga att de är omogna är rätt omoget själv! Dessutom verkar du ha missat vad ett forum går ut på…

Medarbetare på Skor iFokus

MrLife
2015-02-26 14:15
#16

Intresseklubben antecknar

IceTee
2015-02-26 14:25
#17

Och du tyckte att Hera var otrevlig…

Medarbetare på Skor iFokus

Kibschen
2015-02-26 14:57
#18

Du verkar undvika diskussion och vidare förklaring. Ett högre förstående brukar leda till en viss önskan att bli utmanad eller förklara. Jag kritiserar inte dig nu men det är som skillnaden mellan vetenskap och religion. Den ena uppmanar ifrågasättande och den andre förbjuder det. Generellt sätt brukar man också anse att personer som erbjuder dig någon men som inte kan förklara i detalj troligen bluffar om produktens om framgång. Tror det är ännu viktigare om man kommer med påståenden om en grupp människors överlägsenhet över den andre. Då är det upp till bevis!

Aleya
2015-03-02 11:13
#19

Kommer denna tråden för att du har någon slags diagnos som jag uppfattat ts? För du söker rätt ofta bekräftelse av någon form. Antingen att folk ska gilla dina idéer eller att folk ska tycka synd om dig. Oavsett om man har diagnos eller ej så söker många bekräftelse på olika sätt. Menar, vem gillar inte att få bra bekräftelse? Jag tycker att generalisera och säga att dom med AS är si och dom med ADHD är så är bara fel. Världen blir inte bättre av generalisering.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IceTee
2015-03-02 11:45
#20

Jag är lite nyfiken förresten på vad som är fel med att vilja ha lite bekräftelse? Lite motivation är ju bara bra… Så länge det inte går till överdrift självklart

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: