Annons:
Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 1599 ggr
tarotlasse
2015-02-25 21:11

Försäkringskassan förstår jag mig inte på

Det är många som har problem med Försäkringskassan och jag är ju inte undantaget. Som ni vet sedan tidigare. 
Men i de flesta fall gäller det ju att få ersättning eller hjälp från FK. 
Men nu har jag råkat ut för motsatsen jag fick ut 32 000 kr i ersättning denna månad. Jag ringde FK och sa att något måste ju blivit fel. 
Men jag fick höra det som jag fått höra flera gånger tidigare vi gör inte fel på FK. 
Handläggaren gick i genom min akt och kunde inte se att något fel begåtts utan att jag fått rätt ersättning. 
Jag frågade då är det möjligt att få både aktivitetsersättning, aktivitetsbidrag,sjukbidrag och bostadstillägg samtidigt. 
Fick svaret naturligtvis inte och sa då det är ju vad jag fått denna månad.
Återigen fick jag höra att Försäkringskassan har inte gjort något fel vad hon kunde se.
Knäppgökar !!!!!!!! 
Vet ju att jag kommer bli återbetalnings skyldig så varför inte rätta till felet med en gång. Ja denna myndighet begriper jag mig inte på.

Lasse

Annons:
Stephanie
2015-02-25 21:33
#1

Haha, skulle inte förvåna mig om du dessutom får någon form av straffavgift eller får betala ränta eller nåt 😃

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[TanatosNyx]
2015-02-25 21:34
#2

Kräv skriftligt på att dom säger att dom inte gjort fel!

tarotlasse
2015-02-25 21:53
#3

#2 Tack TantosNyx för tipset.

Lär inte finnas ngn handläggare som vill ge mig skriftligt på detta så då kanske man rättar till felet med en gång. Jag ska ringa dom i gen i morgon. 

Lasse

[TanatosNyx]
2015-02-25 22:16
#4

Hihi ja det bör nog få fart i baken på dem 😎

TjockaBerta
2015-02-26 10:21
#5

Kan det vara så att några betala ut i efterskott och några i förskott som gör att det blir så här?

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
2015-02-26 10:25
#6

Att dom ger akt ivitetsersättning till någon som är över 30 är ju fantastiskt bara det ;)

Man upphör aldrig förvånas.

Annons:
IceTee
2015-02-26 11:19
#7

Men försäkringskassan är ju något speciellt också… Slutar aldrig förvånas!

Medarbetare på Skor iFokus

tarotlasse
2015-02-26 14:28
#8

I dag fick jag tag i en vettig handläggare på FK. Han medgav att även FK kassan kan göra fel i bland. Att det var den mänskliga faktorn o missförstånd. Efterom jag nu beviljats ett halvt sjukbidrag så är det ngn på FK som rört till det o då blev det heltokigt. Så nu överlämnade han ärendet till en annan avd som ska rätta till felet. Han hjälpte mig även att räkna ut på ett ungefär hur mycket jag fått för mycket så jag vet nu vad jag har för pengar o röra mig med denna månad. Lasse

Aleya
2015-03-01 18:38
#9

Skönt att det ordnade sig Lasse. Själv så ringde fk mig förra året och sa att dom gjort fel. Jag tänkte att nu brinner det i knutarna, skatten ska just till att komma och det är bara att skänka allt det till dom. Men ne serri. .. dom skulle betala mig ett större belopp. Så ja fk kan även försnilla. Bra att det blir rätt iaf.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: