Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3844 ggr
david53
3/1/15, 12:47 PM

kittlig

En fråga jag tänkt mycket på, varför är man kittlig? Och är man mer kittlig ju yngre man är, jag själv var kittlig så in i helvete som liten och mina äldre systrar och kusiner brukade hålla fast mig och kittla mig tills jag knappt kunde andas och typ började grina, fast dom hade skit kul, nu när jag blivit äldre är jag dock inte särskildt kittlig längre, bara under fötterna:P hur är det med er andra? Är ni kittliga?

Annons:
Aleya
3/1/15, 12:57 PM
#1

Jag är och har alltid varit för kittlig. Om någon råkar kittla till mig så har jag obehag ett bra tag efteråt. För mig gör det ont att bli kittlad. Jag hatar det och kan börja slåss i värsta fall. Det skumma är att jag är mer tålig emot smärta. Ja jag har nog några nerver som är kopplade fel. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

david53
3/1/15, 1:02 PM
#2

Konstigt att det gör ont för dig, den som kittlar dig kanske inte är särskildt bra på att kittlas? Låter lite konstigt!:P

Aleya
3/1/15, 1:07 PM
#3

#2 konstigt är det inte… men jag kanske är konstig. När jag var liten så var jag inte den som var bangen för sprutor och sådant som skulle tas i skolan. Men jag hatade verkligen när andra än min mamma skulle borsta mitt hår, kittlig osv. Kan säga att jag har kollat om jag har någon diagnos men jag var "ren". Annars har jag tänkt att dessa konstiga saker hade kunnat tyda på något. Men inte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

david53
3/1/15, 1:17 PM
#4

Ja jag fick också lida mycket av hur kittlig jag var som liten, var extremt jobbigt när doktorn skulle känna på magen osv:P

Aleya
3/1/15, 1:25 PM
#5

#4 jag har alltid mest problem om jag har skaffat en pojkvän. För då vet inte min kropp hur dom rör mig och så blir jag kittlig och så är det myset förstört. :) Men sen brukar jag vänja mig. Men värst är skägg mot halsen. Det ger mig rysningar. XD

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

david53
3/1/15, 2:06 PM
#6

Oj va jobbigt, när man ska ha det mysigt… Men brukar dom också försöka kittla dig "med flit" eller är det bara att du är "överkittlig" så att naturliga saker också kittlas?:)

Annons:
Aleya
3/1/15, 2:11 PM
#7

#6 för att jag är just överkittlig. :) Men det brukar lösa sig. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

david53
3/1/15, 2:13 PM
#8

Okej bra:)

david53
3/1/15, 2:31 PM
#9

Har någon nån aning om varför man är kittlig? Och brukar tjejer vara mer kittliga än killar?

Bill&Bull
3/1/15, 2:37 PM
#10

Jag är också överkittlig! Kunde inte göra klart en tatuering på ryggen för de kittlades. Tror de måste bero på nerver eller? Kanske har överkänsliga nerver hehe

||My Love For Animals Is Immortal||

Aleya
3/1/15, 2:39 PM
#11

#10 hahahahahaha det var ju nästan värre än mig det. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

david53
3/1/15, 2:41 PM
#12

#10 stackare, har du blivit fasthållen och kittlad nån gång? Det är hemskt:(

Bill&Bull
3/1/15, 2:47 PM
#13

#11 Haha inte klokt egentligen men så var de 😄 #12 Har ett minne där min bror kittla mig och tyckte det var jättekul, men jag fick ingen luft och bad han sluta. Hur konstigt de än må låta så trodde jag han skulle kittla ihjäl mig.

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
david53
3/1/15, 2:50 PM
#14

#12 haha så var det när jag blev kittlad också, höll han fast dig också så du inte kunde skydda dig eller? Hur gamla var ni när det hände? Hur länge kittlade han dig?:P

Bill&Bull
3/1/15, 2:54 PM
#15

#14 Ja han höll fast mig, är mycket äldre än mig så jag hade ingen chans :p Oj de kommer jag inte ihåg tyvärr, jag kanske var 10-12 år.

||My Love For Animals Is Immortal||

david53
3/1/15, 2:56 PM
#16

Oj, kittlade han dig under fötterna eller? Att inte dina föräldrar sa till honom att sluta kittlas då! Eller var ni själva hemma?:P

Bill&Bull
3/1/15, 3:06 PM
#17

#16 Vi var själva hehe så fanns ingen som kunde rädda mig :p

||My Love For Animals Is Immortal||

david53
3/1/15, 3:09 PM
#18

#17 måste varit hemskt, och han bara kittlade på eller? Var det under fötterna han kittlade dig eller?:)

Bill&Bull
3/1/15, 3:26 PM
#19

#17 Han kittlade nog överallt hehe , iallafall så jag kommer ihåg de

||My Love For Animals Is Immortal||

david53
3/1/15, 3:32 PM
#20

Någon mer här som är väldigt kittlig som vill berätta om när han/hon blivit kittlad jättemycket någon gång??:)

Annons:
anna121
3/4/15, 6:52 PM
#21

Jag är också extremt kittlig och även mina barn är! När jag får massage mellan tårna och under fötterna får jag panik och börjar gapskratta! Inte kul:(

Aleya
3/4/15, 6:57 PM
#22

Jag kom just på en sak… när jag får massage så blir jag kittlig som fan. Många som undrat vad som är fel. :')

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

anna121
3/4/15, 9:30 PM
#23

Ja usch, minns även en gång när jag var runt 15 år och 2 jämnåriga vänner höll fast mig och 2 andra kittlade mina fötter, var nog det värsta jag varit med om, kunde ju inte andas och mitt i allt pruttade jag vilken dom ju tyckte var fruktansvärt roligt!:')

anna121
3/4/15, 9:32 PM
#24

Råkade jag prutta* vilket dom* ska det stå

Panzer
3/7/15, 10:44 PM
#25

Jag är superkittlig. Senaste besöket på vårdcentralen höll jag på att skratta ihjäl mig när läkaren skulle känna på magen, pinsamt värre mao.

Upp till toppen
Annons: