Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3612 ggr
Cochon
2015-03-14 13:36

Hej alla ADD:are

Hej hej, lite fundersam. Ni med ADD har ni några humörsvängningar och så? Man brukar ju säga att ADHD:are kan skifta ganska mycket i humör på kort tid, men gör verkligen de med ADD det samma?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Cochon
2015-03-14 13:50
#1

Jag har själv ADD och känner att jag är otroligt jämn i humöret, nästintill stum känslomässigt. Undrar om det är normalt.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

mieeow
2015-03-14 18:38
#2

Jag har ADD och jag kan nog skifta rätt mycket i humöret, framförallt känner jag att min energinivå och motivation skiftar väldigt snabbt. Jag kan i ena stunden vara extremt trött och mest vilja ligga och tänka eller göra något lugnt, och i andra stunden få en kul idé och jag vill göra det nu direkt, och blir supermotiverad. Sedan kan det ibland skifta tillbaka innan jag ens hunnit utföra idén jag fick. haha

polymorf
2015-03-18 12:52
#3

Jag har ADD och jättemycket humörsvängningar. Blir arg/glad/ledsen på 2 sekunder av minsta lilla. Alltid tänkt att det är så himla jobbigt, men de gånger jag ätit medicin som "stabiliserat", dvs tagit bort alla up and downs har jag typ fått panik för känner inte igen mig själv och tycker det är sjukt obehagligt att "inte känna något"…kan liksom bara konstatera att "det där borde jag blivit arg/glad/ledsen över men…det känns inget?! Har väl lärt mig med tiden också att lugna ner mig själv, iaf med ilskan…bara bita ihop och räkna till 10 (eller 1000 snarare), be alla att lämna mig ifred osv…

Skulle tro att det varierar mer mellan personer än mellan ADHD/ADD? Men kanske mer att många med ADD har mer av sina känslor inombords och inte är lika utagerande?

portera
2015-03-19 00:10
#4

#0 Jag känner igen mig i "stumheten", undrar om det inte i mitt fall snarare beror på en släng av Asperger. Utredning går mot sitt slut får snart veta vad jag har.. Det är ganska vanligt att ha ADD i kombination med något annat..

Tourette_Mannen
2015-05-21 18:26
#5

Jag har ADD och jag svänger väldigt mycket i humöret. Jag brukar säga att ADD är som att vara bipolär fast x10. Jag kan gå från att vara uppåt och manisk till att känna enorm tomhet på en minut. Är väldigt känslig också och minsta motgång kan få mig helt ur balans.

Jag mår bäst när jag är manisk eller hyperfokuserad som det nog heter.  När jag inte har något projekt på gång i hjärnan så känner jag bara att allt är meningslöst. Vardagen räcker inte för mig.  Jag behöver mer.

Sen kan jag på kvällar/nätter ibland utan anledning få svår ångest och nästan vilja ta livet av mig fastän jag tidigare på dagen var jätte uppåt.

Sen varierar  det från dag till dag. Jag har dagar då jag är mer energisk och utåtriktad och då får jag saker gjorda. Sådana dagar följs alltid av dagar när jag är trött och bara vill vara ensam. En återhämtningsperiod helt enkelt.

Sen har jag sedan jag var barn haft plötsliga  aggressionsutbrott.

Ravynsfair
2015-05-21 19:07
#6

Jag har ADD/AS och skiftar en hel del i humöret imellanåt. 
Det kommer periodvis. Oftast är jag ganska jämn, nästan stum som du TS beskriver men så kommer det stunder där det svänger på 2sek.
Har i normala fall jordens längsta tålamod men just när det skiftar så är tålamodet på noll. Blir förbannad när saker inte händer på 2 sekunder, helst ska det hänt igår liksom.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
redheadgeorgeous
2015-05-24 16:59
#7

Jag har ADD och jag kan få riktigt utbrott emot de jag känner, aldrig ute bland folk eller emot folk jag inte känner utan då är jag inåtvänd. Har däremot en del humörsvängningar som utomstående kan märka av. Det är väl mer att ADHD så ha dom svårt att sitta still och kan blir arga vart som helst egentligen och på minsta lilla. Medan personer med ADD kan ha riktigt dåligt humör, men visar det sällan öppet utan mer inom familj/vänner.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Silla9
2015-05-26 09:04
#8

#5 känner precis som du beskriver tourette mannen. Så skönt att höra! Jag tycker ofta det är jobbigt att jag svänger så mycket i hur jag mår så snabbt. Jag blir så förvirrad av det. Skulle tex inte kunna säga att jag är deprimerad för ibland mår jag ju bra. Ibland tror jag att det skulle bero på någonting annat än ADD för det känns så extremt, men det är nog det det beror på. Svårt att lära sig att hantera. Men jag försöker acceptera mina känslor, lite svårt att hinna med ibland bara. ADHD medicin har inte funkat för mig, tar du någon medicin?

Upp till toppen
Annons: