Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1493 ggr
dundeer
3/16/15, 12:42 AM

sömnlös och huvud på högvarv...

Jaa va gör ni när ni inte kan sova? När huvudet går i 390 och de inte går att få stopp på tankarna? Jag är bipolär och är just nu ganska högt upp, äter insomningstabletter (kommer inte på namnet för tillfället) men de hjälper inte… klockan är nu 00.40, jag har legat i sängen sen 8 och försökt sova med hjälp av dn extremt tråkig bok och en kopp te, ikket! Hur får man lugn i huvudet??!

Annons:
Niklas
3/16/15, 9:59 AM
#1

Har du provat musik i lurar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

dundeer
3/16/15, 1:25 PM
#2

Jaa, jag blir störd av ljud, måste ha de knäpptyst :/

Niklas
3/16/15, 1:33 PM
#3

Prova med varm mjölk i stället för te då. Är inte te lite uppiggande?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
3/16/15, 1:41 PM
#4

Jag brukar titta på banala TV-serier innan jag ska sova. Det engagerar inte hjärnan särskilt mycket och lämnar inga tankar kvar efteråt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

dundeer
3/16/15, 2:06 PM
#5

Men jag dricker inte mjölk ;) jag har ett "sleep" te som ska vara lugnande och avslappnande, men de är som att hela jag är trött, förutom huvudet, de går på högvarv

Anonym
Anonym
3/16/15, 2:38 PM
#6

Har du testat "white noise" eller är det också störande? Det är en form av brus som ska vara avslappnande.

Annons:
Niklas
3/16/15, 2:53 PM
#7

Det finns många varianter av ljud för avslappning och annat. White noise är en variant. Det finns brown, pink och många andra sorter också. Har du en någorlunda ny telefon finns det appar som skapar dem och det går att justera så att det passar många olika smaker. En del kan spela regn-, vind- och åskljud också. Det är sövande för många. myNoise heter en jag har till iPhone.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

dundeer
3/16/15, 4:10 PM
#8

Oj spännande, den ska jag testa på! :D Tack ^^

ossilian
3/16/15, 4:48 PM
#9

Varför lägger du dig redan kl 20? Lägg dig när du börjar känna dig trött, då är chansen att du somnar som störst. 

Mindfullness kan funka också. Jätteskönt att göra en kroppsscanning som får musklerna att slappna av.

Niklas
3/16/15, 5:48 PM
#10

Finns det någon app som hjälper till med mindfulness?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

dundeer
3/16/15, 7:47 PM
#11

jag brukar se film till 9, sen läsa tills jag blir trött, för att få kroppen att slappna av :)

Stephanie
3/16/15, 8:32 PM
#12

När går  du upp på morgonen?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

dundeer
3/16/15, 9:54 PM
#13

mellan 6-8 :)

Annons:
ossilian
3/16/15, 10:30 PM
#14

Jag gillar Mindfulness II. Och även Glenn Harrolds appar. Sööövande :)

Niklas
3/17/15, 9:46 AM
#15

#14: Är det till Android eller iOS?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ossilian
3/17/15, 2:55 PM
#16

Vet ej om de funkar till Android, jag har iOS.

polymorf
3/18/15, 1:31 PM
#17

Jag äter också sömnisar (zolpidem) och ibland måste jag ta dubbla för är så "speedad", känns väl inte helt bra att vara beroende av tabletter för att sova men just nu är det det enda som funkar och har inte riktigt kraft att försöka vara utan heller. Alltså, brukar hoppa att ta på helgerna för att inte bli tolerant, men var utan mer än en vecka för ett tag sen då jag glömt fixa nytt recept…sov typ 2 timmar per natt och kände mig på gränsen till galen.

När jag är hos mina föräldrar har jag märkt att skedande, kurrande katt + ljudet av diskmaskin gör mig väldigt rofylld och kan göra det lättare att somna XD tyvärr har jag inget av det i min lgh, och typ alla andra små och stora ljud gör mig tokig :/ tycker liksom inte att nåt av de vanliga tipsen man alltid får gör mig ett dugg mer sov-benägen, men kanske måste kolla in det där med white noise! Låter mest störigt bara haha…

Upp till toppen
Annons: