Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 753 ggr
JonasEson
2015-03-17 17:55

Vad ska jag göra nu ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och godkväll gott folk! Hör upp!! För en stund sen skulle jag söka mitt körkorts tillstånd. Ihälsodeklarationen stod det om jag hade diagnoser eller andra sjukdomar . I hela mitt liv.. ja sedan jag var 7 - 8 år gått runt med vetskapen att jag har ADHD. Så jag fyllde i såklart att jag hade det. När det kom.på tal att jag måste styrka det alternativt gå till psykatrin. Såklart var det väl bara ringa nått samtal så skulle den diagnosen kunna emailas eller ja what ever till dem. Men nej. Ringde runt till BUP, H*** resursteam, gamla skolan, vårdcentralen . Ja över allt tänkas kan.. utan att få tag i den. Hade som tur var en arbets konsulent som tippas mig ja men vi kollar stads arkivet. Vilket jag då gjorde .. där fanns alla papper. Dock ingen diagnos.. utan en remiss ! Så då undrar man ju jaha .. så vadå har jag inte diagnosen ADHD på papper med anar ord. NEJ! vad sjukt. . Detta hände Mig för en månad sen och det är just nu jag går och undrar liksom vem är jag…? Ifrån att ha varit "märkt" eller "katalogiserad" !! Vet ju såklart vem jag är och jävligt nöjd med .. men man undrar ju liksom.. Btw. . Skicka in en ny hälsodeklaration med en ändring. . Har ingen ADHD - bristfällig information ifrån föräldrar ! Kör upp på tisdag ^^) Tack för mig

Annons:
Cragan
2015-03-18 17:50
#1

ring in till dem och hör hur du skall göra och berätta som det är. 

eller ställ först frågorna "teoretiskt"

LeJ
2015-03-18 22:10
#2

Vad märkligt de låter. Har du pratat med dina föräldrar om det?

Lycka till med uppkörningen.

Upp till toppen
Annons: