Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 839 ggr
DANTE75
5/8/15, 3:57 PM

Adhd

Hej jag är en kille som har fått diagnosen ADHD och jag ska till psykiatrin och prata om hur vidare dom kan hjälpa mig och om man ska ha medeciner och i såna fall vilka medeciner funkar bäst jag skulle uppskatta om råd från så många som möjligt som har samma som jag ADHD jag har hört att det finns ett läkemedel som heter Elvanse och att det skall vara bra är det nån som känner till det läkemedlet och hur det funkar jag förstår ju att alla läkemedel funkar olika från person till person men detta har jag hört av tre stycken att det ska vara bra tacksam för svar.

Annons:
Lakeside
5/9/15, 10:32 AM
#1

Där jag går brukar ma alltid få testa Ritalin först. Det är billigare och mer beprövat. Om detta inte fungerar och om man inte har andra problem som kan vara ett hinder så kan man få Elvanse. Jag har Elvanse efter att ha testat Ritalin. Detta är mycket bättre för mig men det finns många som Ritalin fungerar jättebra för också.

elvatolv
5/9/15, 11:25 AM
#2

Jag blev lugnare i huvudet av Elvanse men lite håglös och likgiltig tyckte jag.  Kände mig lite tråkig liksom… Efter ett tag fick jag värk i kroppen också, blev bara värre när jag ökade dosen så jag fick sluta med dom också. Provade först Medikinet och Concerta men kunde inte ta dom heller pga massa jobbiga biverkningar.

Men jag har också hört om flera som mår bra av Elvanse så det är tydligen väldigt individuellt. Det kanske funkar jättebra på dig!

Värt att prova iaf.

Upp till toppen
Annons: