Annons:
Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 2002 ggr
tarotlasse
5/18/15, 9:31 PM

Idag har jag fått ny en kärlek !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick mina arbetstekniska hjälpmedel i dag. 

3 st data program och ett litet fickminne som hjälper mig när mitt eget minne inte räcker till. 
Jag har en så länge bara fått lära mig grunderna och funktionerna på denna lilla manick med 4 GB minneskort. 
Ett syn tekniskt hjälpmedel för synskadade som nu även är ett godkänt tekniskt hjälpmedel för oss med kognitiva besvär. 
Det är en liten Daisyspelare som jag kan ha runt halsen. Med kalender funktion, alarm funktion anteckningshjälp mm. Jag klickar mig fram till rätt datum och tid talar sedan in mina möten. 
Sedan larmar den och talar om när, var och vad jag ska göra på dessa möten. 
Jag kan sedan spela in vad som sägs på dessa möten. samtal  läkare besök mm. 

Jag kan även ha den som anteckningshjälp i stället för alla postit lappar som har en förmåga att försvinna.

 Den går även att använda som tidur och hjälpa mig att hålla reda på tiden mm 

Det blir en otrolig  stor hjälp både i arbetet  och  privat  när det egna minnet inte fungerar som det ska. 

Plus att jag kan ladda ner talböcker i Daisy format och musikfiler. Den är helt underbar och jag blev omedelbart fröälskad i denna lilla manick.

Lasse

Annons:
Niklas
5/19/15, 12:14 PM
#1

Vad kul! Den som behöver liknande hjälp men inte har tillgång till en sån där kan använda sin iPhone eller iPad (förutsatt att man har en). Det är enkelt att lägga in möten genom att bara säga till den vad det är för möte och när. Det går även att spela in möten.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

SaraU
5/20/15, 11:47 AM
#2

Vad skönt för dig. Låter som ett jätte bra hjälpmedel

the esthetic grown up is the child who survived

Upp till toppen
Annons: