Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1795 ggr
Skrikan
6/8/15, 11:32 AM

ADHD utredning och depression och sjukskrivning

Jag orkar inte ens tänka på det senaste halvåret av kontakt med psykiatrin. Jag har sedan jag sökte hjälp i november inte fått hjälp alls. Har nu fått en psykolog, och ska gå i samtal.

I juli ska jag besöka psykiatrin igen, för att träffa en läkare angående ADHD-utredning. De har alltså inte beslutat om jag ska få utredning än… Fast jag var där på första besök i april…

Det verkar som att de inte vill utreda mig för att jag har andra problem samtidigt som depression och allt möjligt. Borde inte det innebära att jag är i stort behov av utredning, för att kunna se om min depression hänger ihop med ADHD på något sätt? Är depression ett hinder för att få utredning?

Det senaste halvåret har varit tungt och jag orkar snart inte mer. Nu är det sommar och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vad ska jag göra för att få en utredning?

Jag orkar inte göra någonting just nu. Kan jag bli sjukskriven? Hur göra jag för att bli sjukskriven? Behöver jag gå till min läkare? Kan psykologen hjälpa mig på något vis?

Annons:
AnneN
6/8/15, 12:00 PM
#1

Ja du kan bli sjukskriven pga depression, detta kan din psykolog hjälpa dig med att få ett sjukintyg.

Hoppas att du får komma på utredning relativt snabbt och att du får den hjälp du behöver för att kunna må bättre.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
6/8/15, 12:13 PM
#2

Depression kan ge symptom som liknar en del av diagnoserna. För att inte feldiagnosticera brukar de därför behandla depressionen först.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: