Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2598 ggr
dave76jkpg
6/16/15, 11:04 AM

Ergenyl

Halloj! Är bipolär och började från en vecka tillbaka ett få läkemed ergenyl för att försöka stabilisera min svängningar och komma ur en deppretion.. om någon använder ergenyl för behandling så skriv gärna några rader om vad ni tycker är negativt/posetivt!biverkingar,sexlust mm Mvh David

Annons:
Honestyisdead
6/16/15, 8:12 PM
#1

Den hade ingen positiv effekt alls på mig. Fick den för att stabilisera mitt humör

IceTee
6/17/15, 5:27 PM
#2

Jag fick den för att stabilisera mitt humör men fy vad jag mådde kasst. Jag var arg hela tiden, sexlusten var verkligen i bottnen och jag fick sånt söt-sug att jag gick upp 10 kg! Jag är annars van vid att inte gå upp så mycket i vikt Det jämnade dock ut sig med Elvanse sen som tog bort aptiten totalt… Var som att käka kartong Men ergenyl fungerade verkligen inte på mig! Jag är så tacksam över att pojkvännen kunde se att det var medicinen och inte jag som bråkade hela tiden

Medarbetare på Skor iFokus

cimiall
6/17/15, 6:46 PM
#3

hej

Jag äter ergenyl och lamotrigin och jag har blivit en mycket stabilare person och jag hade nedsatt sexlust i början men inte nu. jag har haft dom nu i ca 3 år och jag hotade min doktor när han skulle ta bort dom eftersom jag fick allergi av dom men han skrev ut allergi medicin istället som jag tog i 6 mån men nu behöver jag dom inte längre jag är diagnostiserad Bipolär rapid cyklig och sen har jag även ADHD . men tyvärr är det ju från person till person hur man reagerar

Honestyisdead
6/17/15, 6:56 PM
#4

#3 Ursäkta OT

Vad är bipolär rapid cykling?

Kajsami
6/17/15, 9:18 PM
#5

Jag äter Ergenyl för epilepsi och jag blir fullständigt trög i huvudet av den, som seg kola i hjärnan. Hjärnan orkar liksom inte tänka och det är svårt att sköta ett jobb. Vill försöka fasa ut den medicinen.

Upp till toppen
Annons: