Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 5447 ggr
Skrikan
2015-07-03 13:56

Voxra, add/adhd

Äntligen har jag träffat en läkare som lyssnat och tagit hänsyn till mina problem. Ska kanske få göra screening 1 eller vad det heter (det är ju pinsamt att jag inte ens fått fylla i formulär än!), och under tiden har jag fått Voxra utskrivet. Det ska tydligen hjälpa om man har ADD/ADHD.

Läkaren sa att det förmodligen inte är ADHD utan ADD som jag har om jag nu har tillräckliga med problem för en diagnos (jag hade tendenser till det sa han, men jag ska fylla i självskattningsskalor förhoppningsvis så de vet bättre sen för jag klarar inte ens att ta hand om mig själv liksom…). Det är skönt att någon faktiskt förstått att jag har problem och lyssnar.

Nu till Voxra då. Jag tog första dosen idag men jag undrar hur lång tid det tar innan man känner effekt. Och hur pass hjälper det för ADD-problem?

Jag tycker att jag är piggare idag än jag brukar vara, men det kan ju bara vara förväntningarna på att det ska funka som gör att jag känner mig piggare. Men jag har fått sjukt mycket gjort idag, och jag kollade på klockan. Den är inte ens två! Jag var skittrött i morse och behövde kämpa mig upp, och jag brukar inte komma igång förrän efter flera timmar. Idag är jag pigg. Det är väldigt roligt att känna mig pigg faktiskt!

Vad har andra för upplevelser av Voxra? Hjälper det mot koncentration och motivation osv?

Annons:
Maleficum
2015-07-03 23:14
#1

Jag har bla ADD fast jag fick Voxran pga depression då de läkemedlerna jag testa innan fick mig att blöda jättemycket näsblod.

Började med 150 och första veckan eller så kunde jag inte sova så fick börja ta dem precis innan jag skulle sova så jag han sova några timmar innan jag vart klarvaken (ha även sömnproblem innan) men det stabilisera sig efter ett tag (numera känner jag mig inte piggare än vad jag gjorde innan jag börja). Fick dock en hel del biverkningar som höll i sig i tre veckor (några har jag fortfarande bla förlorad smak). De funkar bra för depressionen i det avseende att alla känslor blir rätt neutrala, ingen berg-och-dalbana men inte så mycket känslor heller (speciellt inte med ökad dos). Men fick öka inför vintern (då jag mår sämre) till 300 vilket troligen var det som gjorde att jag känt mig kraftlös och inte orkat främst ansträngande saker som långa promenader och Träning, har nu inför sommaren fått gå ner igen till 150 men kommer troligen få byta beroende på årstid. Ökningen gav iallfall inte så mycket mer biverkningar men när jag gick ner igen blev jag sjukt trött.

Nu kanske allt detta låter lite negativt men för tillfället är det bättre för mig med än utan, har en del bättre koncentration speciellt med högre dosen men har fortfarande en del problem med det men det kan kanske bero på Asperger att jag inte får full effekt av det.

Hoppas det fortsätter funka bra för dig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: