Annons:
Etikettnpf-och-psykisk-sjukdom
Läst 2328 ggr
SaraU
2015-07-07 16:07

Ibland blir jag så trött

Jag har diagnoserna AS och ADHD. Ibland, eller rätt ofta blir jag så trött på att ha de svårigheter jag har. Att inte kunna somna är ett av de större problemen vilket leder till att jag sover dåligt och behöver sova på dagen istället, vilken i sin tur leder till att jag inte kan eller orkar leka med min underbara son. Eller så är det att jag pendlar i mitt humör som en berg- och dalbana vilket gör min sambo och son förvirrade och sura. Nu ska jag få hjälp, förhopningsvis medicin också men innan det händer så kommer jag få leva i halvdepression, få ångest för allt o.s.v. Är det någon som har en liknande situation där sambo får vara "slagpåse" för att man själv inte kan kontrolera sina kännslor?

the esthetic grown up is the child who survived

Annons:
nikkaluokta
2015-07-21 20:08
#1

Du är inte ensam… Jag är likadan :-( Jag vill oxå ha medicin. .. Som funkar… Vore intressant å höra va du får å hur det går!

enlisa
2015-07-22 10:59
#2

Känner igen mig, särskilt första tid med Concerta fick jag såna biverkningar så jag tillfälligt bröt med familjen och undvek min sambo för att inte brinna av hela tiden (blev en förstärkning av emotionella berg-dal-banan). Sen gick de biverkningarna över och jag blev hjälpt av medicinen. Nu mår jag bra och enda grejen jag upplever idag är en väldigt trötthet mot EM/kväll. Men det är en stor förbättring för mig så jag tycker jag mår bra. Har träffat andra som inte alls hjälpts av medicinen, så det är olika om det hjälper. För mig hjälpte det att uthärda perioden då min kropp vande sig vid medicinen (då jag fick biverkningarna). Annat som hjälpt mig är kbt/hjälp med strategier för att hantera vardag (terapeut, samtalskontakt). Och att va ärlig mot familjen & konstant förvarna/berätta vad som händer, så de kanske inte behöver känna sig på hoppade hela tiden. När jag kunnat har jag sett till att be om ursäkt för överreaktioner & liknande.

Upp till toppen
Annons: