Annons:
Etikettekonomi
Läst 1755 ggr
dundeer
2015-07-14 13:45

Allt är bara kaos för tillfället...

Jag känner att jag verkligen ligger på samhällets botten för tillfället… 
Jag får inte bo kvar hemma, jag har lättare sagt 2 veckor på mig att hitta en ny bostad, jag har inget jobb även om jag söker konstant, men jag är blyg, har inget slutbetyg och utbildning. 
Jag väntar på att få en kod på AF för min ADHD, vilket kan hjälpa mig med att få lönebidrag, detta har jag väntat i 5 månader på nu, ingenting händer. 
Jag har i 7 månader väntat på att få en ny medicin mot min ADHD eftersom jag mår så oerhört illa av min nuvarande så jag villa spy hela dagen. Denna har jag dock lagt av med eftersom jag inte kunde leva med det, så jaa, jag har ingen medicin mot det just nu. Så mitt liv är oerhört ostabilt just nu. 
Jag har försökt att vända mig till Soc för att få hjälp med hyran till en lägenhet jag hittat men dom kan inte hjälpa mig eftersom jag inte haft ett jobb i mer än 3 månader och under denna period kunnat betala hyran själv. 

Jag har visserligen aktivitetsstöd från AF men den ligger på strax över 3000 om ens det, men de räcker absolut ingenstans. 
Jag har knappt nått umgänge över huvudtaget då jag har oerhört svårt för att behålla kontakten med människor eftersom jag gräver in mig själv med mina sjukdomar, självklart är det någonting jag tränar på men de går ju inte så jätte fort. 

Jag känner själv att de går neråt, fort i detta fall… jag vet inte om jag orkar med ett nedslag för tillfället. 

Nåja, bara fortsätta söka jobb… i en stad där arbetslösheten är enorm pga överbefolkning och väldigt utbildade människor… Men ingen hjälp att få.

Annons:
Geru
2015-07-14 13:58
#1

Gå till soc. Säg att du är hemlös. Dom måste enligt lag hjälpa dig då.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

dundeer
2015-07-14 14:04
#2

Jag har gått till soc, jag har förklarat situationen, men jag måste ha varit helt utan bostad i minst 1 månad så KANSKE dom kan hjälpa. 
Annars är de somsagt, minst 3 månader fast anställning, haft lägenheten och kunnat betala för den dessa 3 månader. Eller vara över 25…

Geru
2015-07-14 18:00
#3

Fast det ska inte stämma? I sådant fall be om att få prata med din handläggares chef?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

dundeer
2015-07-14 19:41
#4

fast jag pratade med chefen om det, visserligen över telefon… men de ska väl inte spela nån roll? Dom har ju inga tider på typ 2 månader ändå så

Geru
2015-07-15 02:37
#5

#4 Provat ringa Soc jouren?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: