Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1278 ggr
Skitgalen
2015-07-30 15:43

Hur lång tid tog det för er?

Hur lång tid tog det för er att hitta den rätta medicinen och den rätta dosen? Jag började precis idag med 20 mg Ritalin och har väl inte riktigt känt någon direkt skillnad, finns vissa småsaker som känns bättre, jag känner mig lugnare men ändå inte helt o hållet.

Annons:
tlover
2015-07-30 15:48
#1

Det beror väl på vad man menar, efter några halvhjärtade försök i några år (3-4 med lååånga uppehåll emellan) innan jag insåg att jag inte behövde medicin. (har AS)

l'm back

Skitgalen
2015-07-30 15:55
#2

Jag menar när man hittat en medicin och dos som passar en bra, som man mår bra av. Vet att det kan ta ett tag innan man kanske hittar det som känns rätt. Jag vänder frågan mest till dom som har ADHD/ADD

tlover
2015-07-30 16:06
#3

#2 Jag förstår det, jag ville bara visa att det inte alltid är medicin som behövs/passar just en själv.

l'm back

Funk4
2015-07-31 11:38
#4

Har hållt på att prova olika sorter o doser i ca 2 år. Äter fn 30+50mg ×1/dag av Elvanse med 10mg Ritalin/dag 'efter behov'. Jag är enormt less på att vara försöksråtta, men kämpar på för att förhoppningsvis en dag slippa den avskyvärda kontakten med öppen psykiatrin. Tycker Elvanse ger färre fysiska bieffekter, den tycks förstöra mina tänder mest, men har börjat misstänka att den nog gör mig psykiskt mer "tungsint", överkänslig, lättare att bil irriterad (nästan arg ibland). Jag ältar oförrätter o överanalyserar. Har nu varit sjukskriven över 1hr, hat knappt en enda stabil relation el vän, känner ingen tillhörighet el att jag behövs.. Jag hade ett 'riktigt' om än stormigt o händelse rikt liv innan jag i samband med ADHD diagnosen blev del av den sjuka paralell-världen som psyk.öppenvården tyvärr slukat in mig i, utan annan hjälp än piller o en sjuksköterska ibland.. "För evigt sjukskriven pga adhd…..?" Ingen skulle tro mig om jag sa det här..

Marie73
2015-08-01 03:23
#5

Jag tror dig, exakt samma här tyvärr…😁 skulle kunnat vara jag som skrev ditt inlägg.. Har idag Elvanse och ska precis börja med Attentin som komplement.

Upp till toppen
Annons: