Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 2475 ggr
Skrikan
2015-08-04 17:58

CSN hjälp

Hej! Jag har en hel del problem med pengar och CSN eftersom jag är student och väntar på utredning för ADHD. Jag har ansökt om fler veckor med CSN eftersom det snart är slut och har lite undringar. Jag har fått intyg från en läkare på ADHD-mottagningen, och kan få intyg via skolan på hur många poäng jag har var och vilka stödinsatser jag har fått. Det jag saknar är ett intyg från psykologen jag har börjat gå hos. Han är helt övertygad om att alla mina problem är pengarelaterade och tycker att jag ska ta uppehåll och jobba för att spara ihop och betala av skulder så att jag kan klara de två sista åren på skolan. Det jag tycker är att jag behöver extra veckor med CSN för att ta mig igenom skolan på samma villkor som jag hittills har haft, även om jag så klart inte mått bra.

Grejen är att han är helt övertygad om att jag ska ta uppehåll och jobba, vilket det finns en viss poäng i. Men bara tanken ger mig hjärtklappning. Mina problem är inte bara relaterade till pengar, och om jag tar uppehåll är jag säker på att det kommer vara jävligt svårt för mig att ta mig tillbaka för jag tror inte att jag någonsin kommer kunna spara på det sättet och det medför att jag måste flytta och skapar massa nya problem att hantera.

Jag behöver intyg på att jag omöjligt kan jobba i större omfattning, vilket han säkert också tycker, och att jag med bibehållen studiemedelsnivå faktiskt kan klara skolan vilket jag också tror. Är inte det en smartare lösning liksom?

Jag har ingen lust att be om intyg. Kan jag strunta i det? Kan jag ändå få chans på fler veckor hos CSN? Är det dumt att inte skicka med det. Vad ska jag säga till psykologen om jag vill att han skriver ett intyg?

Annons:
Upp till toppen
Annons: