Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1458 ggr
Anonym
Anonym
8/12/15, 3:18 PM

Vad får ni för biverkningar? (Ritalin)

Jag har käkat Ritalin i 11 dagar nu, började med 20 mg 1 gång om dagen men ökade dosen igår till 2 x 20 mg 1 gång om dagen. 
Känns som jag börjat få mycket konstiga biverkningar, är trött hela tiden och gäspar väldigt mycket, svettas som en gris vid minsta lilla rörelse, samtidigt som hjärtat slår snabbare pga min inre stress jag har. Känner mig svag i kroppen och helt stirrig. 
Nu när jag skriver detta så kallsvettas jag, känns som jag har näringsbrist eller nåt trots att jag äter som jag ska. 
Igår hade jag en obekväm känsla i mina tänder, gjorde nästan ont.

Är det någon mer som känner av såna biverkningar eller som vet att det är vanligt när man tar Ritalin?

Annons:
Anonym
Anonym
8/13/15, 5:14 PM
#1

puffar

emmieswords
8/17/15, 7:17 PM
#2

Är det någon skillnad på Ritalin o Concerta? Teor biverkningarna avtar efetr några veckor

Anonym
Anonym
8/17/15, 8:09 PM
#3

Det jag läst om Ritalin och Concerta är att det i princip är samma sak bara att Concerta sprider ut sig i kroppen under 12 timmar medan Ritalin bara sprids i 4 timmar
Ska eventuellt byta till Concerta då effekten av Ritalin försvinner ur kroppen för snabbt…

emmieswords
8/17/15, 8:19 PM
#4

Jag har gått på Concerta rätt länge. Nöjd med den effekten den ger! Hoppas du har en bra läkare inom psykriatrin

Anonym
Anonym
8/17/15, 8:35 PM
#5

Jadå jag har en väldigt bra läkare, är jättenöjd med honom! Alla på den avdelningen verkar vara väldigt omtänksamma och faktiskt bryr sig om patienternas önskningar osv. :)

emmieswords
8/17/15, 8:54 PM
#6

häeligt o höra. Tänkte pm:a men märkte att du var anonym

Annons:
Anonym
Anonym
8/17/15, 8:56 PM
#7

Jag kan pm:a dig om du vill?

emmieswords
8/17/15, 9:03 PM
#8

Var de su som skrev hej? Isfsll har jag svarat! Kram

Upp till toppen
Annons: