Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 2052 ggr
Humlan82
2015-09-09 11:49

Jobb

Har ADD diagnos och har ätit Elvanse i 1vecka. Jobbar som timvikarie i en butik mådde lite dåligt på jobbet pga biverkning av medicinen så jag berättade det för chefen och han tyckte att jag skulle gå hem och vila och det gjorde jag. Dagen efter ringer han och talar om att jag inte får jobba mera för han tor inte att jag klarar av det psykiskt. Men jag sa det att det är ju medicinerna som spökar och det tar ett tag innan jag hittar rätt dos. Jag trivs jätte bra på jobbet. Det är kaos i mitt huvud nu känner mig så värdelös ångrar att jag gjorde utredning och börja med mediciner. Men han tyckte jag skulle fundera på framtiden hur jag vill ha det och om jag skulle orka jobba.

Annons:
Honestyisdead
2015-09-09 11:51
#1

Har du klarat det innan så klarar du det nu!

Niklas
2015-09-09 11:53
#2

Meningen är att medicinen ska underlätta ditt liv. Vänta och se hur det slår ut innan du bestämmer något.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anonym
Anonym
2015-09-09 12:02
#3

Vad löjligt! vadå att du inte klarar av att jobba? bara för att du hade en dag med lite problem av en medecin, ADD är en väldigt lindrig diagnos självklart klarar du av å jobba om du känner så. Prata med honom!!

Tourette_Mannen
2015-09-09 21:54
#4

#3 På vilket sätt skulle ADD vara " en väldigt lindrig diagnos" menar du?

Anonym
Anonym
2015-09-10 03:43
#5

#4 Nej jag menade inte på det sättet! jag menade att dem flesta med ADD kan jobba och det ska inte vara något problem att chefen ger sparken och är rädd då borde han läsa på lite mer om vad ADD innebär, det finns diagnoser som är "grövre" än ADD även om folk med ADD kan ha stora problem. Varför undrar du?

Tourette_Mannen
2015-09-10 21:20
#6

#5 Hur vet du att dom flesta med ADD kan jobba? Sitter du på statistik eller är det bara en vild gissning från din sida?

Vilka diagnoser är "grövre" än  ADD?

Annons:
Anonym
Anonym
2015-09-11 06:17
#7

#6 Jag har själv ADHD och fler diagnoser.

Hur jag vet att dem flesta med ADD kan jobba? jo för att dem flesta med diagnoser måste jobba det finns lönebidragsanställningar om man inte klarar ett helt vanligt jobb, även jag räknas som att klara av att jobba trots mer diagnoser än ADHD. Grövre diagnoser är väl inviduellt vad man räknar som grövre ioförsig JAG tycker ADD är en mer lindrig diagnos om jag jämför med att ha grav utvecklingsstörning till exempel.

Jag har aldrig snackat något om statistik utan min personliga åsikt 😉

Anonym
Anonym
2015-09-11 06:20
#8

Och ett tilägg till inlägg #7

det är inviduellt vad folk klarar av - OAVSETT diagnos, eller icke diagnos. 
Låt oss återgå till TS inlägg nu, vi går OT.

SSKAnna
2015-09-12 15:34
#9

Det därär DISKRIMINERING T.S!!!

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Anonym
Anonym
2015-09-12 16:07
#10

håller med #9

Upp till toppen
Annons: