Annons:
Etiketteradhd-addkörkort
Läst 2845 ggr
missporcelain
9/17/15, 1:36 PM

Körkort... Hjälp!

Jag behöver hjälp.
Har körkorttillstånd fram tills december nästa år. På måndag går min svärmor handledarutbildningen och sen är det tänkt att vi ska börja köra. 

Jag fick min diagnos i januariisch, och har då inte skrivit i min ansökan att jag hade ADHD. Nu funderar jag på hur jag ska göra… Kan jag ringa transportstyrelsen och berätta hur det ligger till och skicka in läkarintyg? Eller kommer jag få betala allt och gå igenom alla papper osv igen? 

Jag är nämligen på krigsstigen när det gäller Körkort. Min mamma har en liten tävling mellan mig och systern om hennes bil. Den som tar körkortet först får mammas bil. Anledningen till detta är väl att vi har slöat ganska mycket och inte tagit tag i körkortet pga tid, pengar och jag jobbar mycket.

  • Redigerat 10/23/20, 10:45 AM av Niklas
Annons:
Niklas
9/17/15, 1:43 PM
#1

Ring och fråga Transportstyrelsen. Jag tror inte att du behöver betala igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

missporcelain
9/17/15, 1:45 PM
#2

#1 Jag skall nog göra det! Tänkte vänta och se om det finns några fler som kan svara också. Tack!

[Citius]
10/9/15, 9:42 AM
#3

Jag är vuxen och har haft Körkort i många år och har fått min diagnos nyligen.
Jag har inte sagt ett ljud om det till transportstyrelsen.
Jag är inte en sämre förare nu för att jag har fått en diagnos än jag varit alla år tidigare och uppenbarligen tyckte transportstyrelsen när jag tog mitt Körkort att jag var en duglig förare annars hade jag inte fått körkortet. 

Varför skulle man påpeka något som de inte frågat efter.
Fick du diagnos efter du fått körkortstillstånd så har du ju inte ljugit i din ansökan. Hade du haft diagnos innan och inte kryssat i ADHD i ansökan så hade det varit värre.
Annars ställer du nog till det mer än du gör nytta.
Min dotter tog sitt körkortstillstånd precis innan man påbörjade en utredning och vi kryssade definitivt inte i något om ADHD. Varför väcka den björn som sover?
Anser körskolan och den du kör upp med att du kan köra säkert och bra så spelar det ju ingen roll. ADHD har ett lika brett spektrum som ljus och bara för att man har ADHD är man inte en sämre förare eller farlig på något sätt.
Tycker det är en himla diskriminering av folk med NP sjukdomar i vårt samhälle idag och det måste få ett slut.

Upp till toppen
Annons: