Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1279 ggr
Anonym
Anonym
2015-09-27 00:26

NEJ jag fejkar inte, sluta ifrågasätt mig!

Nu är jag trött på det här!

Jag är en ung kvinna med Asperger och ADHD och en annan psykisk sjukdom har sedan barnsben bott med stöd, har haft extrema problem där jag inte klarar att upprätthålla en endaste relation pga sociala problem har inte kunnat kontrollera mitt beteende och det blev så illa att dem flesta inte klarat av mig. Jag har haft så svåra tvång att dem styrt mitt liv!

Men nu till vad jag är trött på - att bli ifrågasatt!! idag av en person som är från myndigheterna som bara spydde ur sig ord, jag ville förklara varför jag hade problemen som jag hade så jag sa mina diagnoser direkt fick jag höra " Du kan inte skylla på dina diagnoser, hoppas inte du utnyttjar dina diagnoser" osv listan kan göras lång på allt hon sa, jag förklarade för henne att jag bara hade berättat om mina diagnoser för att man lättare ska förstå vart mina problem kan ligga, jag skyller inget på mina diagnoser MEN har man diagnoser så har man problem med dem och det kan diagnoserna faktiskt beskriva, så det handlar inte om att skylla på något eller att försöka utnyttja sina diagnoser!!

Annons:
Disturbed-Angel
2015-09-27 21:31
#1

Så otroligt dumt sagt av dem. Hade du haft en fysisk sjukdom och sagt "Jag kan inte gå för jag har en sjukdom" så hade ju ingen sagt att du bara skyller på och utnyttjar dina diagnoser.

Henrik93
2015-09-29 19:29
#2

Jag håller med #1, och har varit med om liknande själv, eftersom jag ska utredas för Aspergers i dagarna. Då frågade min försäkringskasse tant om det och sedan sade hon "du har inte Aspergers, för du kollar mig i ögonen när du pratar". Hmmm.

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Anonym
Anonym
2015-09-29 23:21
#3

#2 Stämmer inte man kan visst ha ögonkontakt med aspergers

Henrik93
2015-09-30 07:32
#4

#3 ja jag vet, jag bara glodde på henne önnu mer utan att säga något. Jag har själv haft en vän som har Aspergers och hon kollar då rakt in i ögonen.

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Tjeja
2015-09-30 08:55
#5

Låter som hon blandar ihop Aspergers med grov autism.. Jag hade exploderat på körringen och hållit ett långt vetenskapligt föredrag för henne och hänvisat till både disgnoskriterier och socialstyrelsen. Allt för att hon inte skulle gå vidare lika okunnig, ignorant och arrogant som innan mötet med mig. Eller.. jag önskar att jag hade reagerat och gjort så i alla fall.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: